بنچمارک گیک‌بنچ ۶ نشان می‌دهد گوشی هوشمند پیکسل ۸ پرو با تراشه تنسور G3 و ۱۲ گیگابایت حافظه رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نتایج فوق‌العاده‌ای را در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ثبت رسانده است.

همان‌طورکه می‌دانید تراشه‌ها قلب تپنده گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی هستند که باعث افزایش عملکرد و بهره‌وری انرژی می‌شوند. طی یک دهه اخیر، با رشد چشمگیر صنعت نیمه‌رسانا در جهان، سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ، شیائومی و اپل توانستند بهترین دستگاه‌ها را با قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوان برای کاربران تولید کنند. هریک از کمپانی‌های نام‌برده از تراشه‌های انحصاری استفاده می‌کند تا توانایی و دانشش را به رخ رقبا بکشد؛ برای مثال، سامسونگ از کوالکام و اگزینوس، اپل از تراشه‌های سیلیکونی بایونیک و گوگل از تنسور بهره می‌برد.

طی سال‌های گذشته، خانواده تراشه‌های گوگل تنسور همیشه از رقبا عملکرد ضعیف‌تری داشته و انتظارات کاربران و متخصصان حوزه نیمه‌رسانا از این پردازنده‌ها زیاد نیست؛ باوجوداین به‌نظر می‌رسد تراشه نسل جدید تنسور G3 عملکرد فوق‌العاده‌ای را در گیک‌بنچ ۶ درمقایسه‌با نسل‌های قبلی به‌ثبت رسانده که باعث تعجب بسیاری از علاقه‌مندان حوزه فناوری شده است؛ به‌نظر می‌رسد این افزایش عملکرد به‌دلیل استفاده از معماری جدید سامسونگ باشد که باعث می‌شود حرارت دستگاه هنگام پردازش‌های سنگین بالا نرود.

نتایج بنچمارک تراشه تنسور G3 با استفاده از پیکسل ۸ پرو

از ابتدای هفته‌جاری، دو گزارش از جعبه‌گشایی پیکسل ۸ پرو و پیکسل ۸ داشتیم به‌خوبی طراحی پرچمداران نسل جدید گوگل را به‌ما نشان می‌دادند. اما شب گذشته، نتایج بنچمارک گیک‌بنچ ۶ می‌گوید پیکسل ۸ پرو به‌ترتیب امتیاز ۱۷۶۰ و ۴۴۴۲ را در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌دست آورده است. طبق باور کارشناسان و برخی خبرگزاری‌های حوزه فناوری این امتیازها بالاتر از چیزی بود که آن‌ها متصور بودند، اما باید گفت تاریخ دوباره تکرار شده و این امتیازها از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ پایین‌تر هستند.

براساس این گزارش، تراشه تنسور G3 برپایه یک کلاستر ۹ هسته‌ای تشکیل شده که هسته اضافه آن می‌تواند به بهره‌وری انرژی کمک بسیار زیادی بکند. همچنین، این بنچمارک تایید می‌کند که برای ثبت نتایج از یک نسخه مهندسی پیکسل ۸ پرو با ۱۲ گیگابایت حافظه رم استفاده کرده است. نکته‌ای باید به‌یاد داشته باشید آن است که میزان حافظه را افزایش نمی‌دهد؛ ازسوی‌دیگر، آزمایش‌ها روی این گوشی هوشمند با اندروید ۱۴ انجام شد که نشان می‌دهد گوگل نسخه پایدار سیسیتم‌عاملش را برای این سری منتشر خواهد کرد.

درنهایت باید اشاره کنیم، اگر نتایج بنچمارک گیکبنچ ۶ از تراشه تنسور G3 شما را ناامید می‌کند، باید بگوییم غول فناوری آمریکایی قصدی برای بهبود پردازنده و میزان عملکرد آن‌ها ندارد. به‌عبارتی دقیق‌تر، گوگل تا سال ۲۰۲۴ با کمپانی تراشه‌سازی سامسونگ قرارداد دارد که نشان می‌دهد پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو تنها به‌روزرسانی سخت‌افزاری بسیار جزئی خواهند داشت. بنابراین، ما باید شاهد رقابت این کمپانی بزرگ با سازندگان بزرگ از سال ۲۰۲۵ باشیم. شایعات تایید می‌کنند تراشه تنسور G5 برپایه معماری TSMC ساخته خواهد شد که میزان عملکرد و بهره‌وری را فوق‌العاده افزایش می‌دهند.

اخبار مرتبط: