روز گذشته مشخصات فنی دقیق تراشه گوگل تنسور G3 که قرار است برای اولین بار در گوشی پیکسل ۸ به‌کار رود منتشر شد.

اکنون اولین مشخصات فنی تراشه گوگل تنسور G3 به‌دست آمده که نشان می‌دهد این تراشه برپایه معماری ۴ نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد و دارای یک پردازنده ۹ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ده هسته‌ای خواهد بود.

پردازنده مرکزی تراشه گوگل تنسور G3 دارای یک هسته Cortex-X3 با سرعت کلاک ۳ گیگاهرتزی، چهار هسته Cortex-A715 با فرکانس ۲.۴۵ گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A510 با سرعت کلاک ۲.۱۵ گیگاهرتزی است. برای درک بهتر، می‌توان این تراشه را با نسل قبلی مقایسه کرد که از پردازنده هشت هسته‌ای با دو هسته Cortex-X1، دو هسته Cortex-A78 و چهار Cortex-A55 استفاده می‌کند. از این رو می‌توان گفت تراشه جدید از قدرت پردازشی نسبتا بالاتری برخوردار است.

امتیاز بنچمارک گوگل تنسور G3

پردازنده گرافیکی تراشه مورد بحث به جدیدترین طراحی گرافیکی ARM مجهز شده و از ده هسته ایمورتالیس G715 با سرعت کلاک ۸۹۰ مگاهرتز استفاده می‌کند. سخت افزار جدید قادر به ردیابی پرتوها با شتاب سخت‌افزاری است و با کدک‌های چند فرمتی سامسونگ انکودینگ و دیکودینگ رزولوشن 8K تا نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در دو فرمت h.264 و HEVC ترکیب می‌شود.

با توجه به افشاگری‌ها در سایت‌های خبری، ظاهرا این تراشه در گیک‌بنچ ۵ تست شده و امتیاز ۱۱۸۶ در بخش تک هسته‌ای و ۳۸۰۹ در بخش چند هسته‌ای را به‌دست آورده است.

نظر شما درباره این تراشه چیست؟ با توجه به مشخصات فنی فاش شده تا چه میزان نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: گوگل پیکسل فولد معرفی شد