تست دگزومارک بخش‌های نمایشگر و صوتی پیکسل ۸ پرو منتشر شد و این دستگاه بالاتر از گلکسی زد فولد ۵ رتبه اول بخش نمایشگر را بدست آورد.

شرکت گوگل ۱۲ مهر ماه از پیکسل ۸ و ۸ پرو رونمایی کرد. این ۲ دستگاه اولین گوشی‌هایی بودند که از سیستم‌عامل اندروید ۱۴ بهره‌مند شدند. اگرچه مشخصات پیکسل ۸ پرو نسبت به پرچمداران دیگر شرکت‌های معروف مانند آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا در مجموع ضعیف‌تر است، این دستگاه در تست دگزومارک شرکت کرد و با نمایشگر ۶.۷ اینچی Quad-HD با رزولوشن ۱۳۴۴ × ۲۹۹۲ پیکسلی و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی موفق به کسب رتبه اول صفحه‌نمایش شد.

گزارشی در وب‌سایت خبری PhoneArena منتشر شد که نشان می‌داد پیکسل ۸ پرو گوگل با کسب امتیازات بالا در بخش‌های مختلف صفحه‌نمایش موفق به کسب رتبه اول در وب‌سایت دگزومارک شد. این گوشی در شرایط مختلف خوانایی مناسبی دارد، رنگ‌ها را با غلظت مناسب نمایش می‌دهد و تصاویری که در حالت HDR گرفته شده را با کیفیت عالی ارائه می‌کند. همچنین براساس نتایج تست دگزومارک در بخش‌های دیگر، وب‌گردی در این دستگاه بسیار روان است و بلندگوهای داخلی عملکرد کم‌نظیری دارند، البته پرچمدار گوگل در زمینه زوم صوتی عملکرد محدودی در اختیار می‌گذارد.

Pixel 8 Pro در رتبه‌بندی تست نمایشگر وبسایت DxOMark برتر شد

نمایشگر پیکسل ۸ پرو امتیاز ۱۵۴ و بخش صوتی امتیاز ۱۴۲ را بدست آورد تا به‌صورت مشترک با آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس در رتبه ۱۳ قرار بگیرد. البته رقابت در بخش نمایشگر بسیار نزدیک است و گلکسی زد فولد ۵ با ۲ امتیاز کمتر در جایگاه بعدی ایستاد. این دستگاه در پیکربندی با حافظه رم ۱۲ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه شده و برای تهیه پیکربندی‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی باید به‌ترتیب ۱۰۶۰ و ۱۱۸۰ دلار هزینه کرد. از دیگر مشخصات کلیدی پیکسل ۸ پرو می‌توان به تراشه تنسور G3، تراشه امنیتی Titan M2، باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۳۰ واتی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با ۲ دوربین ۶۴ و ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۱ مگاپیکسلی اشاره کرد.

اخبار مرتبط: