استودیو انیمیشن پیکس‌آرت (Picsart) از هوش مصنوعی جدید با قابلیت تولید گیف متحرک رونمایی کرد.

پیکس‌آرت برای تولید گیف متحرک از منابع مختلف استفاده می‌کند و از چند ماه پیش تیم تحقیقاتی Picsart طراحی و توسعه این برنامه را در دستور کار خود قرار داده که اولین سرویس هوش مصنوعی عظیم برای ساخت تصاویر متحرک است.

بزرگ‌ترین تفاوت بین هوش مصنوعی‌هایی مانند MidJourney و ابزار جدید Picsart متحرک بودن آن است. MidJourney به تولید تصاویر مشهور است، اما نرم افزار Picsart گیف‌های متحرک می‌سازد، درست مانند گیف‌هایی که در شبکه‌های مجازی وجود دارند. البته با این تفاوت که به جای جستجو به دنبال گیف مورد نظر، با دستور ساده گیفی که می‌خواهید را تولید می‌کنید. حتی می‌توانید یک گیف با دو گربه در حال مچ انداختن خلق کنید!

Picsart به ابزار خود لقب «غیر قابل پیش‌بینی‌ترین» پلتفرم را داده است، البته تولید گیف با این هوش مصنوعی بسیار ساده است. یک عبارت را داخل کادر تایپ می‌کنید و پس از چند دقیقه، گیف شما آماده می‌شود. این پلتفرم در قالب اپلیکیشن iOS و اندروید و همچنین نسخه تحت وب قابل دسترسی و استفاده است.

البته محصولات نهایی حالت کارتونی دارند و واقع‌گرایانه نیستند، اما برای خلق لحظات جالب و استفاده در گروه‌های شبکه‌های مجازی بسیار مناسب هستند. همچنین استفاده از عبارات پیچیده ممکن است باعث لغو دستور شما یا نادیده گرفتن بخشی از محتوای درخواستی می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم از عبارات کوتاه و ساده استفاده کنید.

جالب است بدانید که پیکسارت یک شرکت فناوری آمریکایی است که مجموعه برنامه‌های ویرایش عکس و ویدیوی آنلاین با نام پیکسارت را به‌همراه یک شبکه اجتماعی خلاقیت‌محور توسعه می‌دهد. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌ها و ویدیوها را دریافت کرده و ویرایش کنند، به‌شکل لایه‌ای نقاشی کنند و تصاویر را در پیکسارت و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این مجموعه یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های جهان است که طبق گزارش‌ها در ۱۸۰ کشور جهان بیش از یک میلیارد بار بارگیری شده‌ است. این برنامه وابسته به پیکسل نیست و برداری است و با تغییراتی که کاربر در تصاویر ایجاد می‌کند، کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

اخبار مرتبط: