هفته گذشته نمایشگاه ایفا برلین به‌مدت ۵ روز برگزار شد که به‌واسطه آن دو گوشی هوشمند جدید و چندین محصول دیگر معرفی شد.

همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه ایفا برلین (IFA) یک رویداد سالانه به‌شمار می‌رود که تمام سازندگان حوزه فناوری از آخرین محصولات و دستاورد‌هایشان رونمایی می‌کند. درجریان این رویداد دو گوشی هوشمند جذاب و پرطرفدار معرفی شد که انتظار می‌رود فروش بسیار خوبی در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشند؛ البته باید یادآوری کنیم که این رویداد مانند مراسم‌ MWC یا Galaxy Unpacked گوشی‌محور نیست و بیشتر لوازم جانبی یا فناوری رباتیک، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی معرفی می‌شود.

درجریان برگزاری نمایشگاه ایفا، دو کمپانی آنر و فرفون هلند اقدام به معرفی آنر مجیک V2 و گوشی فرفون ۵ کردند که هریک از آن‌ها از قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند و می‌توانند در بازار گوشی‌های هوشمند مورد توجه کاربران قرار بگیرند. البته باید گفت سایر شرکت‌های بزرگ مانند سامسونگ و موتورولا نیز در این رویداد شرکت کردند، اما هیچ‌گونه گوشی یا دستگاهی مربوط به حوزه گوشی معرفی نکردند.

آنر مجیک v2

حدود یک ماه پیش، کمپانی آنر با معرفی گوشی تاشدنی مجیک V2 در بازار داخلی چین توانست دنیای تاشو‌ها را متحول کند. این دستگاه درحالت بسته ۹.۶ میلی‌متر و درحالت باز به ۴.۶ میلی‌متر می‌رسد که باریک‌ترین تاشوی جهان لقب گرفت. همچنین، آنر مجیک V2 از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ۱۶ گیگ حافظه رم قدرت می‌گیرد که عملکرد منسجم و روان در آن تضمین می‌شود. برای تامین انرژی از یک باتری استاندارد ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که توان بسیار بیشتری نسبت‌به سایر تاشو‌های پرچمدار موجود در بازار دارد.

علاوه‌براین، آنر از یک نسخه دیگر آنر مجیک V2 تحت‌عنوان Purse رونمایی کرد که طراحی شیک و کارپسندی دارد و تنها برای گروهی خاص از کاربران یا کلکسیونرها عرضه خواهد شد. ازنظر مشخصات فنی این دستگاه تفاوتی با نسخه اصلی ندارد. تنها تفاوت همان طراحی کیفی شکل دستگاه محسوب می‌شود که با یک زنجیر همراه خواهد شد.

اما نسل جدید گوشی‌های فرفون تحت عنوان Fairphone 5 می‌تواند به‌عنوان عجیب‌ترین دستگاهی باشد که نمایشگاه ایفا برلین معرفی شد. براساس اعلام رسمی کمپانی سازنده، این دستگاه ۱۰ به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید را دریافت می‌کند. همچنین، گوشی Fairphone 5 از مواد پایدار و قابل‌بازیافت ساخته شده که ویژگی تعمیر‌پذیری ۱۰۰ درصدی را به کاربران می‌دهد. نکته جالبی که وجود دارد آن است که کاربران می‌توانند سایر سیستم‌عامل‌ها مانند لینوکس را روی این گوشی روت کرده و از آن بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط: