جستجوی موسیقی زمزمه شده توسط کاربر با قابلیت Circle to Search در گوشی‌های سری گلکسی اس 24 سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌شود.

هوش مصنوعی به‌کار رفته در گوشی‌های Galaxy S24 قادر است کارهای مختلف روزانه را انجام دهد که یکی از این ویژگی‌ها که پیش ازاین در گوشی‌های پیکسل نیز به‌کار رفته بود قابلیت Circle to Search است. ویژگی موردنظر این امکان را به کاربر می‌دهد تا با کشیدن یک دایره در اطراف چیزی که مدنظرش است اطلاعات لازم را دراین زمینه روی صفحه پیدا کند. اما شنیده‌ها حاکی است گوگل در نظر دارد Circle to Search را با توانایی شناسایی آهنگ و زمزمه‌های صوتی تجهیز کند. براساس گزارش Android Authority آخرین نسخه بتای اپلیکیشن گوگل که مجهز به ویژگی Circle to Search است دارای یک رشته کد بوده که مربوط به دکمه جستجوی صوتی جدید است.

Circle to Search موسیقی

این ویژگی توسط یک کاربر کشف شده و او موفق شد تا رابط کاربری این دکمه جدید را که شبیه یک نت موسیقی است فعال کند. این دکمه در کنار دکمه قبلی که برای ترجمه متن است وجود دارد. اما درحالا حاضر این دکمه غیرفعال است که گمان می‌رود کارکرد آن جستجوی موسیقی و آهنگ‌های زمزمه شده توسط Circle to Search با استفاده از میکروفن گوشی موبایل و تجزیه و تحلیل صداهاست. هرچند که منابع رسمی متعلق به شرکت گوگل تاکنون هیچ توضیحی دراین رابطه ارائه نداده‌اند.

گفته شده که ویژگی Circle to Search با شنیدن آهنگ مشهور، اطلاعات مربوط به آن را نمایش خواهد داد. علاوه براین احتمالا قابلیت موردنظر به کاربران اجازه می‌دهد تا با زمزمه آهنگ زیرلب اطلاعات مربوط به آن را به‌دست آورند. البته درحال حاضر یک نماد میکروفن در نوار ابزار جستجو وجود داد که برای جستجوی آهنگ مشابه تعبیه شده است. باتوجه به این مطالب درصورتی که ویژگی مذکور فعال شود جستجوی موسیقی محبوب برای کاربران اندرویدی ساده‌تر می‌شود.