اپل پتنت‌های جدیدی برای قاب آیفون و آیپد طراحی کرده است که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان پایه و محفظه لوازم جانبی استفاده کرد.

پتنت جدید اپل با نام «Peripheral housing for a computer device» (فضای جانبی برای دستگاه‌های الکترونیکی) طراحی دوباره‌ای با کاربرد‌های جدید برای قاب آیفون و آیپد ارائه کرده است که فقط از یک لبه به دستگاه متصل می‌شوند و از یک حلقه بزرگ به دور لبه‌های گوشی تشکیل شده است.

حلقه قاب به محافظ‌های زمخت هارد SSD اکسترنال شباهت دارد که در بازار یافت می‌شود. همچنین اشاره شده این حلقه قابلیت جداسازی به چند تکه برای تبدیل به پایه را دارد. به علاوه، بخش لبه آن امکان چرخش در جای خود را دارد تا پایه عمودی بدون لغزش بماند.

طرح اولیه اپل برای کیس‌های جدید آیپد

بر اساس توضیحاتی که برای پتنت ارایه شده است، این قاب قابلیت اتصال به دستگاه خود را دارد، بنابراین می‌تواند درون حلقه قطعاتی مانند باتری یا دیگر انواع سخت‌افزاری مانند دوربین را جای دهد. این ایده می‌تواند انقلابی در ساخت قاب محافظ گوشی ایجاد کند، زیرا قابلیت تعبیه باتری یا دوربین درون قاب باعث می‌شود اپل از قاب به‌عنوان بخشی از گوشی استفاده کند.

پتنت اپل برای کیس‌های جدید آیپد

با حذف یا کوچک کردن باتری در محفظه اصلی گوشی، گوشی‌های جدید از قبل بسیار نازک‌تر می‌شوند، همچنین این مسئله شامل آیپدها هم می‌شود. نکته مهم این است که ثبت پتنت به معنی انتشار آن در نسخه‌های آینده نیست، زیرا پتنت فقط یک طراحی اولیه است که در آینده می‌تواند با طراحی بهتر و حتی کاملا متفاوت استفاده شود یا اینکه در آینده به صورت کلی از برنامه‌های اپل حذف شود.

این پتنت توسط ۶ مخترع از جمله Paul Wang طراحی شده است که پیش از این هم پتنت‌هایی برای اپل از جمله کیبورد مشابه سرفیس مایکروسافت برای آیپد پرو و کیبورد مخصوص ویژن پرو را طراحی کرده بود.

اخبار مرتبط: