امروز در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ اندروید قابلیت کلید عبور به واتس‌اپ اضافه شده که از امنیت بالاتری نسبت به رمز عبور برخوردار است.

چند روز قبل خبر تنظیم کلید عبور یا Passkey به‌جای پسورد در حساب‌های گوگل مانند جیمیل منتشر شد. با استفاده از این سیستم و بدون نیاز به حفظ پسوردهای متعدد و قابل نفوذ، می‌توان از سیستم خود محافظت کرد که امنیت آن بسیار بالاتر خواهد بود. در آن خبر اعلام شد که به‌زودی واتس‌اپ هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و امروز به‌صورت رسمی مشخص شده است که در آخرین نسخه واتس‌اپ اندروید قابلیت کلید عبور به این پلتفرم اضافه شده است. با استفاده از این سیستم، کاربران می‌توانند از اسکن اثر انگشت، اسکن صورت یا رمز عبور برای ورود به اپلیکیشن یا حساب کاربری در واتس‌اپ بهره ببرند.

اگرچه در ابتدا این مسئله کمی ترسناک به نظر می‌رسد و ممکن است فکر کنید این سیستم امنیت بالایی ندارد، اما همان‌طور که در خبر قبلی توضیح دادیم امنیت این سیستم بسیار بیشتر از پسورد است، زیرا علاوه بر اینکه وب‌سایت‌های مقصد به کلید کاربر دسترسی ندارند، چند مرحله برای تایید کاربر وجود دارد و تقریبا دسترسی به آن غیر ممکن است.

اگر می‌خواهید حساب کاربری واتس‌اپ خود را به کلید عبور مجهز کنید، توجه داشته باشید که این قابلیت اکنون در نسخه اندرویدی عرضه شده است و نسخه‌های تحت وب و iOS به آن دسترسی ندارند. همچنین مانند بقیه قابلیت‌های جدید واتس‌اپ این ویژگی هم به‌صورت مرحله‌ای برای کاربران مناطق مختلف عرضه می‌شود و ممکن است عرضه آن برای کاربران ایرانی مدتی طول بکشد.

نظر شما چیست؟ آیا از سیستم کلید عبور یا Passkey به‌جای رمز عبور یا پسورد استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: