شرکت متا تصمیم دارد نسخه‌ پولی فیس‌بوک و اینستاگرام را بدون هیچ تبلیغاتی برای کاربران اروپایی عرضه کند.

براساس گزارش‌ها، افرادی که هزینه حق عضویت در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام را بپردازند، تبلیغاتی در فید خود دریافت نخواهند کرد. به گفته منابع آگاه، متا همچنان نسخه‌های رایگان اپ‌ها همراه تبلیغات را نیز ارائه می‌کند.

از آنجا که سیاست‌های جدید اتحادیه اروپا از برخی روش‌های جمع‌آوری داده‌ها توسط متا جلوگیری می‌کند، این روش‌ها باعث درآمدزایی این شرکت می‌شدند. بنابراین متا برای جبران چنین موضوعی یک نسخه اشتراکی و پولی از اینستاگرام و فیس‌بوک ارائه می‌کند.

اتحادیه اروپا در چند ماه اخیر، شرکت متا را به‌دلیل انتقال اطلاعات شهروندان اروپایی به سرورهای خود در آمریکا، ۱.۲ میلیارد یورو جریمه کرد. همچنین این شرکت، مبالغ زیادی را بابت کوتاهی در جلوگیری از استخراج شماره تلفن کاربران فیس‌بوک و انتشار آن‌ها در اینترنت، جریمه شد.

نسخه پولی اینستاگرام و فیس بوک

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت‌های فناوری به مقررات دیجیتالی اتحادیه اروپا احترام می‌گذارند. این شرکت اعلام کرد که با ارائه نسخه‌های پولی فیس‌بوک و اینستاگرام، می‌تواند تا حدودی مشکلات اقتصادی خود را برطرف کند.

در صورتی که متا نسخه اشتراکی شبکه‌های اجتماعی را در اختیار کاربران قرار دهد، برای اولین بار از مدل استاندارد خود فاصله می‌گیرد، مدلی که در آن از یک روش تبلیغاتی برای درآمدزایی و البته جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند.

در حال حاضر مشخص نیست چه زمانی متا نسخه‌های پولی اینستاگرام و فیس‌بوک را راه‌اندازی می‌کند یا این‌که هزینه آن چقدر خواهد بود.

برخی منابع داخلی متا گفته‌اند که ارائه نسخه پولی پلتفرم‌های این شرکت می‌تواند به برخی نگرانی‌های رگولاتورهای اروپا پایان دهد. البته هنوز معلوم نیست چه تعداد از کاربران اروپا حاضر به پرداخت هزینه برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی متا خواهند بود.

باید منتظر ماند و دید این نسخه چه زمانی از راه می‌رسد و البته به‌طور جهانی ارائه می‌شود یا مختص بازار اروپا باقی می‌ماند.

خبر مرتبط: جریمه شرکت متا به روزانه ۱۰۰ هزار دلار رسید