تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد سری گوشی‌های هوشمند گلکسی S24 به‌دلیل پردازنده گرافیکی اورکلاک در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ For Galaxy می‌توانند بازی‌های ویدئویی را با کمترین محدودیت‌ها و با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند.

چندی پیش، کمپانی کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با قابلیت‌های گرافیکی و پردازشی فوق‌العاده پیشرفته و مافوق‌تصور رونمایی کرد که در بنچمارک‌های مختلف توانست به پردازنده A17 Pro کمپانی اپل غلبه کند. پس‌ازآن، اولین گوشی‌های هوشمند جهان، یعنی سری شیائومی ۱۴ با این تراشه قدرت‌مند معرفی شدند که به‌دلیل ویژگی‌هایی که دارد توانست عملکرد و کارایی پرچمدار چینی را به‌شکل شگفت‌انگیزی بهبود بخشد؛ اکنون گزارش جدیدی درباره نسخه اورکلاک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ For Galaxy به گوش می‌رسد که نشان از وجود هسته اورکلاک در پردازنده گرافیکی دارد.

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ For Galaxy

همان‌گونه‌که گفتیم، کمپانی سامسونگ برای معرفی سری گلکسی S24 از نسخه اورکلاک مانند سال قبل استفاده می‌کند تا بتواند قابلیت‌های گرافیکی و پردازشی را برای پرچمدارانش بهینه‌سازی کند. شایعات نشان می‌دهد امسال برخلاف سال‌های قبل، پردازنده گرافیکی که تحت‌عنوان Adreno 750 شناخته می‌شود از هسته اورکلاک بهره می‌برد و عملکرد بیشتری را برای اجرای بازی‌های ویدئویی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ این موضوع باعث می‌شود فریم ریت تراشه بهتر باشد -- در ادامه جزئیات بیشتری از پردازنده گرافیکی و قابلیت‌های می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ For Galaxy درکنار هسته اورکلاک پردازنده مرکزی، از یک هسته اورکلاک در پردازنده گرافیکی نیز بهره می‌برد که اجرای بازی‌های ویدئویی را با پیشرفته‌ترین تنظیمات گرافیکی با فریم ریت فوق‌العاده بالا تضمین می‌کند. این موضوع شاید برای کاربران و علاقه‌مندان به‌حوزه تکنولوژی بسیار غافلگیرکننده و درعین‌حال جذاب به‌نظر بیاد؛ بااین‌حال، باید گفت سامسونگ قصد دارد از بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی پشتیبانی کند و برای تحقق این هدف با چند استودیو بازی‌سازی مانند Epic Games و Tencent قراردادی را امضا کرده است.

گلکسی اس 24 اولترا از اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند

افشاگر معروف چینی، Ice Universe، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر X، اظهار کرد پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ For Galaxy از فرکانس اورکلاک یک گیگاهرتزی یا ۱۰۰۰ مگاهرتزی برخوردار می‌شود که در دنیای تراشه‌های موبایلی بی‌نظیر محسوب می‌شود. درمقام‌ مقایسه‌، نسخه پایه یا اصلی تراشه موردبحث از پردازنده گرافیکی با فرکانس ۹۰۳ مگاهرتزی بهره می‌برد که ما دراینجا تفاوتی ۱۰ درصدی را مشاهده می‌کنیم. براین‌اساس، پردازنده گرافیکی بهبودیافته برای پشتیبانی از بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی با فریم ریت بالا می‌تواند مورد استقابل کاربران قرار بگیرد.

باتوجه‌به اطلاعات موجود، اگر فرضیه هسته اورکلاک در پردازنده گرافیکی درست باشد، پس‌از‌آن مشکل پایداری عملکرد و دمای داخلی تراشه و دستگاه به‌وجود می‌آید. به‌عبارتی دقیق‌تر، حضور یک هسته اورکلاک برای پردازنده مرکزی و گرافیکی به‌صورت هم‌زمان می‌تواند باعث افزایش دمای شدید گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S24 شود. بااین‌حال، طی سال‌های گذشته، غول فناوری کره‌ای سیستم خنک‌کننده خوب و قابل‌قبولی را برای کاهش دمای دستگاه‌هایش ارائه کرده که باعث می‌شود دمای داخلی از پایداری خوبی در هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشد.

اخبار مرتبط: