تقریباً دو ماه تا عرضه رسمی سری اوپو فایند X8 باقی مانده و در این بین، افشاگری معروف موفق شد طرح اولیه این گوشی را با کاربران به اشتراک بگذارد.

سری اوپو فایند X8 شامل سه گوشی اوپو فایند X8 پایه، X8 پرو و X8 اولترا می‌شود. به احتمال زیاد دو نسخه اول در ماه اکتبر و نسخه اولترا نیز در ژانویه 2025 به‌صورت رسمی عرضه می‌شود. طرح اولیه اوپو فایند X8 توسط Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی ویبو به اشتراک گذاشته شده و به ادعای وی، نسخه پایه قرار است از یک صفحه نمایش تخت بهره ببرد در حالی که مدل‌های X8 پرو و X8 اولترا یک خمیدگی کوچک خواهند داشت. پس طرح اولیه منتشر شده که ظاهراً صفحه نمایشی تخت دارد، متعلق به نسخه پایه این سری است.

در قسمت جلویی صفحه نمایش، در حاشیه بالا، یک میکروفون برای تماس تلفنی لحاظ شده است. در سمت راست گوشی، دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا لحاظ شده و در قسمت سمت چپ نیز دکمه‌ای دیده می‌شود که به‌نظر مانند برخی نسخه‌های آیفون، کارش خاموش کردن اعلان‌های گوشی است. در پشت این گوشی، محل قرارگیری دوربین‌ها که شکلی گرد دارد به‌چشم می‌خورد. در وسط آن لوگوی Hasselblad درج شده و سه دوربین در داخل آن جایگذاری شده‌ است. فلش LED نیز در قاب پشتی گوشی، در قسمت بالا و سمت چپ لحاظ شده است.

اوپو-فایند-X8

در ماه ژانویه امسال، اطلاعاتی از سری اوپو فایند X7 منتشر شد که شباهت‌های زیادی از لحاظ طراحی به اوپو فایند X8 داشت اما صفحه نمایش آن تخت نبوده و کمی خمیدگی در آن مشاهده می‌شد. فایند X7 نیز در قسمت پشتی، محل قرارگیری دوربین‌هایش حالتی گرد داشت اما طراحی ظاهری آن قسمت با طرح اولیه اوپو فایند X8 متفاوت بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوشی اوپو فایند X8 از صفحه نمایش 6.4 یا 6.5 اینچی با پنل OLED استفاده می‌کند که دارای رزولوشن 2760x1256p بوده و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دارد. در زمینه سخت‌افزار، از تراشه Dimensity 9400 ساخته شرکت مدیاتک استفاده شده و باتری آن نیز برابر با 5600 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود. به احتمال زیاد این دستگاه با رابط کاربری ColorOS 15 بر پایه اندروید 15 عرضه می‌شود. از جمله دوربین‌های آن می‌توان به یک لنز 50 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی به عنوان دوربین اصلی، یک دوربین اولتراواید و یک دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی از نوع Sony IMX882 اشاره کرد. شرکت اوپو این دستگاه را در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و صورتی به بازار عرضه می‌کند تا سلیقه‌های افراد مختلف را پوشش دهد و نظرشان را جلب کند.