لیکری به نام «Smart Pikachu» در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که گوشی‌های سری اوپو فایند ایکس 8، ریلمی جی تی 6 پرو و وان پلاس 13 قرار است از باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی استفاده کنند و در این راستا از رقبا پیشی بگیرند.

اگر خبر استفاده از باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی درست باشد، به‌طور قطع شاهد افزایش قابل توجهی در وزن گوشی‌هایی می‌شویم که از آن استفاده می‌کنند. برای مثال، می‌توانیم به دو دستگاه فایند ایکس 7 و فایند ایکس 7 اولترا اشاره کنیم که باتری‌هایی 5000 میلی‌آمپرساعتی و از طرف دیگر گوشی‌های ریلمی جی تی 5 و وان پلاس 12 از باتری‌های 5400 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. تمامی این دستگاه‌ها وزنی بین 204 تا 224 گرم دارند. بنابراین اگر قرار باشد از باتری بزرگ‌تر استفاده شود، در صورتی که از مواد سبک‌تری برای ساخت سایر قسمت‌های گوشی بهره گرفته نشود، با افزایش وزن چشم‌گیری روبرو خواهیم بود.

ارتقای باتری گوشی‌‌های هوشمند

گزارشی دیگر اعلام کرد که سری گوشی‌های اوپو فایند ایکس 8 قرار است در ماه اکتبر به بازار عرضه شوند. نسخه‌های قبلی این سری معمولاً در ژانویه عرضه می‌شدند و عجیب است که این نسخه چند ماه زودتر در دسترس قرار بگیرد. این سری هم از تراشه‌های دایمنسیتی و اسنپدراگون استفاده خواهد کرد. یکی از سران شرکت کوالکام چندی پیش اعلام کرد که این کموانی نشستی در تابستان برگزار و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 Gen 4 را معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد اوپو نیز قصد دارد پرچم‌دار جدید خود را تنها مدت کوتاهی پس از این نشست و با این تراشه قدرتمند به بازار عرضه کند.

براساس برخی شایعاتی که در فضای مجازی به گوش می‌رسد، تراشه Snapdragon 8 Gen 4 قرار است نسبت به نسخه‌های قبلی خود بسیار قدرتمندتر باشد و از این نظر، به نیروی بیشتری نیز برای کار نیاز دارد تا بتواند عملکردی مناسب از خود به نمایش بگذارد پس استفاده از باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی منطقی به نظر می‌رسد. بر اساس اطلاعاتی که از این قطعه به بیرون درز کرده، می‌دانیم که کارایی هسته‌های آن به 4.2 گیگاهرتز خواهد رسید. پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن نیز Adreno 830 خواهد بود که ارتقایی چشم‌گیر نسبت به Adreno 750 بوده و با Apple M2 رقابت می‌کند. رقیب دیگر آن یعنی دایمنسیتی 9400 نیز از یک هسته Cortex-X5 Prime، سه هسته Cortex-X4 Prime و چهار هسته Cortex-A720 برای کارایی بیشتر برخودار خواهد بود.

اخبار مرتبط: