کم‌کم وارد سه ماهه دوم سال 2023 می‌شویم و بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برنامه‌های خود را آغاز کرده‌اند. البته برخی از این تولیدکنندگان مانند اوپو، ریلمی و هواوی هنوز هیچ دستگاه جدیدی را معرفی نکرده‌اند. اما این برندها نیز به زودی قهرمانان جدید خود را برای رقابت در بازار پرچم‌داران 2023 روانه میدان خواهند کرد. در این بین اما تصاویر اوپو فایند X6 پرو به بیروز درز کرده است.

در مورد شرکت اوپو، انتظار می‌رود که این کمپانی گوشی‌های Oppo Find X6 و X6 Pro را در اواخر این ماه معرفی کند. بر اساس خبرهای قبلی، تصویر نسبتا روشنی از طراحی ظاهری گوشی‌های سری Oppo Find X6 داریم. اما به تازگی یک تصویر دیگر هم منتشر شده که جزیره دوربین عظیم و البته زیبای این گوشی را نشان می‌دهد.

Oppo Find X3 و Find X5 زبان طراحی مشابهی داشتند. این بار اما اوپو تصمیم گرفته طراحی متفاوتی را برای Oppo Find X6 Pro در نظر بگیرد. تصاویر اوپو فایند X6 پرو که در گذشته منتشر شده بودند این تفاوت طراحی را به نمایش می‌گذاشتند، اما تصاویر جدید به خوبی نشان می‌دهند که جزیره دوربین این گوشی از آنچه که قبلا گفته شده بود بزرگ‌تر است.

این گوشی دارای یک جزیره دوربین دایره‌ای شکل با طراحی دو رنگ خواهد بود. قسمت بالای جزیره دوربین دارای پوششی براق است که احتمالا از شیشه ساخته شده است. به نظر می‌رسد که قسمت پایینی این دایره بزرگ دارای روکش فلزی است. این دایره برآمده بزرگ در قسمت بالای خود میزبان دو دوربین و یک فلاش LED است. در وسط دایره نیز لوگوی Hasselblad به چشم می‌خورد. قسمت پایینی هم میزبان یک دوربین دیگر بوده و عبارت "Powered by MariSilicon" در کنار آن حک شده است.

گوشی اوپو Find X6 پرو در دست

اوپو هنوز تاریخ عرضه رسمی سری Oppo Find X6 را تایید نکرده است. هرچند شایعه شده که این برند گوشی جدید خود را طی ماه جاری در بازار چین عرضه خواهد کرد. با این حال هنوز نمی‌دانیم که این پرچم‌داران چینی جدید چه زمانی وارد بازارهای بین‌المللی خواهند شد. برخی از منابع خبری ادعا می‌کنند که گوشی Oppo Find X6 Pro به بازارهای جهانی راه پیدا نخواهد کرد. اگر واقعا چنین باشد، این یک تغییر رویه قابل‌توجه در استراتژی‌های بازاریابی Oppo خواهد بود.

طبق اطلاعات فاش شده، Oppo Find X6 Pro از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند. همچنین یک نسخه دیگر هم از این گوشی وجود دارد که با تراشه Dimensity 9200 عرضه می‌شود. اما مدل معمولی Find X6 از تراشه اسنپدراگون +8 نسل 1 بهره می‌برد.

دوربین‌های سه‌گانه مدل پرو هر کدام 50 مگاپیکسل رزولوشن دارند. اما دوربین اصلی از یک سنسور 1 اینچی IMX989 بهره می‌برد. این گوشی همچنین دارای یک صفحه‌نمایش 6.82 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن QHD+ خواهد بود. Find X6 Pro از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 100 وات و قابلیت شارژ بی سیم 50 واتی نیز برخوردار خواهد بود. این دستگاه دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

خبر مرتبط: مشخصات فنی احتمالی گوشی اوپو RENO 9 PRO+ 5G