در جدیدترین مراسم شرکت اوپو، شاهد معرفی اوپو فایند X6 پرو بودیم که پرچمدار جدید این شرکت محسوب می‌شود. این دستگاه از بهترین سخت‌افزار موجود در بازار استفاده می‌کند اما پس از دیدن آن، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا متوجه شوید که اوپو به بخش دوربین اهمیت بسیار زیادی داده است.

اوپو فایند X6 پرو در ماژول دوربین خود، از سه دوربین استفاده کرده که تمامی آن‌ها، بزرگ‌ترین سنسور را در مقایسه با رقبایشان دارند. برای دوربین اصلی در این دستگاه از سنسور IMX989 سونی استفاده شده که اندازه یک اینچی دارد. این سنسور در ویو X90 پرو و شیائومی 13 پرو هم استفاده شده بود.

دوربین اولترا واید از یک لنز 15 میلی‌متری با دریچه دیافراگم 2.2 استفاده کرده که سنسور IMX890 سونی را در خود جای داده است. این سنسور هم در مقایسه با دوربین‌های اولترا واید، از اندازه بزرگی برخوردار است و از آن در دستگاه‌های زیادی استفاده نشده است. در پایان هم یک دوربین پریسکوپی وجود دارد که از سنسور IMX890 به همراه لنز 65 میلی‌متری استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که تاکنون از این لنز و سنسور در هیچ دوربین تله‌فوتو دیگری استفاده نشده است.

نمونه های دوربین واید اوپو Find X6 Pro

لنز این دوربین با همکاری شرکت هسلبلد تولید شده که نشان می‌دهد در این دستگاه هم مثل گوشی‌های وان‌پلاس، شاهد استفاده از جزئیات نرم‌افزاری این شرکت هستیم. در برنامه دوربین قابلیت‌های مختلفی توسط شرکت Hasselblad اضافه شده که هرکدام تنظیمات رنگی متفاوتی را به تصاویر می‌آورند. برای شباهت بیشتری سری اوپو فایند X6 به دوربین‌های هسلبلد، در این دستگاه‌ها از قاب پشتی چرمی استفاده شده و جزئیاتی مثل صدای شاتر دوربین هم شباهت زیادی به دوربین‌های این شرکت دارند.

هر سه دوربین قابلیت عکس‌برداری با فرمت خام را نیز دارند که می‌تواند به کاربران حرفه‌ای آزادی عمل بیشتری بدهد. اوپو فایند X6 پرو می‌تواند تا 6 برابر به صورت ترکیبی از زوم اپتیکال و دیجیتال زوم کند که طبق گفته‌های اوپو، کیفیت آن با زوم اپتیکال هیچ تفاوتی ندارد. این دستگاه همچنین می‌تواند با رزولوشن 4K و استاندارد دالبی ویژن اچ دی آر هم ویدیو ثبت کند که در دنیای موبایل بسیار خوب محسوب می‌شود.

نمونه های دوربین اولترا واید اوپو Find X6 Pro

دوربین اولترا واید هم به کمک قابلیت فوکوس خودکار می‌تواند با فاصله 4 سانتی متر از اجسام، تصاویر ماکرو ثبت کند. در این دستگاه از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده شده که نسبت به اوپو فایند X5 پرو هیچ تغییری نکرده است. علاوه بر بخش دوربین، دیگر مشخصات این دستگاه هم بسیار خوب است. در بخش جلو از یک صفحه نمایش 6.82 اینچی امولد استفاده شده که رزولوشن 3168×1440 دارد و از نرخ بروزرسانی تطبیق‌پذیر تا 120 هرتز هم برخوردار است.

نمونه های دوربین زوم اوپو Find X6 Pro

این پنل نرخ نمونه‌برداری لمس 240 هرتزی و سقف روشنایی 2500 نیتی دارد. اوپو فایند X6 پرو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند که با سقف 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. در این دستگاه از یک باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده که می‌تواند با توان 100 وات شارژ شود. طبق اعلام شرکت اوپو، این سرعت می‌تواند دستگاه را در 28 دقیقه از صفر به شارژ کامل برساند.

برای آسودگی خاطر کاربران هم اعلام شده که این باتری پس از 1600 بار شارژ کامل، 80 درصد ظرفیت خود را حفظ می‌کند که چیزی در حدود دو برابر دستگاه‌های دیگر بازار محسوب می‌شود. اوپو فایند X6 پرو در سه رنگ مشکی، سبز و قهوه‌ای عرضه می‌شود که تنها مدل قهوه‌ای در بدنه خود از پوشش چرم مصنوعی استفاده می‌کند.

اخبار مرتبط: تصاویر اوپو فایند X6 پرو با جزیره دوربین عظیم لو رفت