اوپو به وسیله معرفی دستگاه‌های سری N جایگاه خود را در دنیای تاشو‌ها پیدا کرد. مدتی بعد، این شرکت با معرفی اوپو فایند N2 و N2 فلیپ نشان داد که در این مورد جدی است و طرافداران جدیدی پیدا کرد. حالا مشخصات اوپو فایند N3 به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد جایگزین این دستگاه‌ها در راه است.

ظاهرا اولویت اوپو در بازار دستگاه‌های تاشو، رقابت با سامسونگ است. دستگاه فلیپ این شرکت در حقیقت برای رقابت با گلکسی زد فلیپ 4 تولید شده بود و حالا مشخص شده که دستگاه فولد جدید هم می‌تواند یک خطر جدی برای سامسونگ محسوب شود. مدتی است که شایعات روی این دستگاه متمرکز شده‌اند و حالا مشخصات اوپو فایند N3 تقریبا به صورت کامل فاش شده است.

یکی از اولین افشاگری‌ها در مورد سیستم دوربین این دستگاه انجام شده بود. طبق اطلاعات منتشر شده، سه دوربین این دستگاه از سنسور IMX890 سونی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که هرکدام از آن‌ها لنز خاصی دارند. اوپو فایند X6 پرو هم که به تازگی معرف شده بود، از همین سنسور در دو دوربین اولترا واید و تله فوتو استفاده کرده بود.

البته ظاهرا به دلیل محدودیت‌های فیزیکی و سخت‌افزاری، اوپو مجبور شده از همین سنسور برای دوربین اصلی هم استفاده کند. عملکرد این دوربین اصلا بد نیست ولی نمی‌توان آن را با سنسور‌های یک اینچی دیگر بازار مقایسه کرد. مثل دیگر گوشی‌های این شرکت، اوپو فایند N3 برای ثبت تصاویر بهتر توسط هسلبلد تنظیم شده است.

دوربین سلفی این دستگاه هم رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد. یکی از بخش‌های دیگری که نسبت به گذشته ارتقا یافته، باتری دستگاه است. حالا قرار است در این دستگاه از یک باتری 4800 میلی‌آمپری استفاده شود که توان شارژ آن حداقل 65 وات خواهد بود. با در نظر گرفتن محدودیت‌های بدنه دستگاه، می‌توان گفت که اوپو در زمینه باتری بسیار خوب عملکرد کرده است.

طراحی صفحه نمایش اوپو فایند N3

مشخصات اوپو فایند N3 توسط برخی از بنچمارک‌ها هم منتشر شده که این دستگاه را با نام PHN110 نشان می‌دهند. این دستگاه برای انجام پردازش‌ها از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 استفاده می‌کند که هنوز معرفی نشده اما پیش‌بینی می‌شود که توان بسیار بالایی داشته باشد.

یکی دیگر از بخش‌هایی که اوپو باید روی آن کار کند، لولای دستگاه است. شرکت‌های دیگر که دستگاه‌های تاشو تولید می‌کنند همگی لولا‌های جدیدی را طراحی کرده‌اند تا دستگاهشان مقاوم‌تر باشد و فرورفتگی میان صفحه نمایش آن کمتر شود. اما تاکنون خبری در مورد اوپو به گوش نرسیده و باید گفت که لولا‌های دستگاه‌های آن‌ها کمی قدیمی هستند.

طبیعتا با نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی، جزئیات بیشتری از این دستگاه منتشر خواهد شد اما مشخصات منتشر شده، نشان می‌دهند که اوپو قرار است با دست پر وارد بازار شود.

خبر مرتبط: معرفی اوپو فایند X6 پرو با تمرکز روی بخش دوربین