پس از مدت‌ها اوپو فایند N3 به‌صورت رسمی معرفی شد و این شرکت چینی نشان داد که استفاده از بدنه تاشو دلیلی برای استفاده از سخت‌افزار ضعیف نیست.

اوپو یکی از قوی‌ترین شرکت‌ها در دنیای دستگاه‌های تاشو محسوب می‌شود و دستگاه‌های تولید شده توسط آن آمار فروش بالایی داشته‌اند. البته فروش محصولات این شرکت در حد شرکت‌هایی مثل سامسونگ نیست اما برای یک شرکت چینی قابل‌قبول است.

حالا این شرکت با معرفی مدل Find N3 دستگاهی را وارد بازار کرده که شباهت ظاهری زیادی به نسل قبلی خود دارد اما سخت‌افزار آن تغییرات جذابی داشته است. حالا در این دستگاه از یک پردازنده چهار نانومتری استفاده شده و توانایی‌های دوربین آن به شدت افزایش یافته است. ظاهر N3 نسبت به نسل قبلی خود تغییر خاصی نداشته و همان صفحه نمایش عمودی را در قاب پشتی خود حفظ کرده است.

البته اوپو نشان داد که حالا قاب پشتی این دستگاه خمیدگی بیشتری دارد تا خستگی دست در حین استفاده از آن کاهش پیدا کند. ماژول دوربین دایره‌ای شکل است و سه دوربین قدرتمند را در خود جای داده که توسط شرکت Hasselblad تنظیم شده‌اند. در این ماژول دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا‌واید 48 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 32 مگاپیکسلی قرار گرفته که برای یک دستگاه فلیپ بسیار چشمگیر است.

یکی از نکات جذاب در حین معرفی دستگاه، اضافه شدن سوئیج دستگاه‌های وان‌پلاس بود که به شما اجازه می‌دهد تا حالت دستگاه را بین سه حالت انتخاب کنید. در مراسم رونمایی اعلام شد که لولای دستگاه نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده و حالا مقاومت بیشتری دارد اما متاسفانه گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به دستگاه اضافه نشده است.

مشخصات اوپو فایند N3 فلیپ

البته اوپو فایند N3 همچنان از گواهی IPX4 برخوردار است که به دستگاه اجازه می‌دهد تا در برابر پاشش قطرات آب مقاومت کند. در بخش پشتی دستگاه از یک پنل 3.26 اینچی امولد استفاده شده که جزئیاتی در مورد ویژگی‌های آن گفته نشد و به همین دلیل، پیش‌بینی می‌کنیم که این پنل تفاوت خاصی با نسل قبلی خود نداشته باشد.

در بخش داخلی دستگاه هم از یک پنل 6.8 اینچی استفاده شده که نرخ بروزرسانی 120 هرتزی دارد. اوپو اعلام کرد که فرورفتگی صفحه نمایش در نسل جدید کمتر شده و به‌لطف لولای جدید، دو قسمت دستگاه در حالت بسته روی هم قرار می‌گیرد.

در گوشی تاشو جدید از تراشه دایمنسیتی 9200 استفاده شده که بر‌پایه معماری 4 نانومتری ساخته شده است. این تراشه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود ولی یک گزینه 512 گیگابایتی هم برای آن وجود دارد. باتری اوپو فایند N3 ظرفیت 4300 میلی‌آمپری دارد و می‌تواند با توان 44 وات شارژ شود.

نظر شما در مورد معرفی اوپو فایند N3 چیست؟ آیا این دسگاه می‌تواند با زد فلیپ 5 سامسونگ رقابت کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: OneUI ۶ بتا برای زد فولد ۵ و فلیپ ۵ عرضه شد