ساعتی قبل گوشی میان‌رده اوپو A78 4G با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ و شارژ سریع ۶۷ واتی معرفی شد.

پس از مدت‌ها انتظار و شنیدن شایعات‌های فراوان، گوشی اوپو A78 4G رسما در کشور اندونزی معرفی شد؛ همان‌طور که پیش‌بینی ‌می‌شد این دستگاه درمقابل همتای 5G از قابلیت‌های کمتری برخوردار است، اما به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه آن می‌تواند مورد استقبال بسیاری از کاربران در بازار جهانی قرار بگیرد.

گوشی هوشمند اوپو A78 4G از پردازنده هشته هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ بهره‌ می‌برد که دارای چهار هسته ۱.۹۰ گیگاهرتز و چهار هسته ۲.۴۰ گیگاهرتز است و برای عملکرد پایدار و یکپارچه با حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی پیکربندی می‌شود که با استفاده از شیار میکرو اس‌دی تا یک ترابایت قابل افزایش خواهد بود؛ همچنین برای پردازش‌های نسبتا سنگین و اجرای بازی‌های موبایلی دستگاه به پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۰ مجهز شده است.

طراحی اوپو A78 4G Design

این گوشی میان‌رده اقتصادی از صفحه‌نمایش ۶.۴۳ ایچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۴۰۹ پی‌پی‌آی بهره می‌برد که تقریبا می‌تواند تجربه کاربری خوبی را دراختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. همچنین کمپانی اوپو برای مقاوم‌سازی نمایشگر گوشی از شیشه‌محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده کرده که می‌تواند مقاومت خوبی دربرابر خط‌و‌خش و سقوط ناگهانی داشته باشد.

در بخش سیستم دوربین، گوشی میان‌رده اوپو A78 4G از ماژول دوربین دوگانه بهره‌مند است که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور ماکرو ۲ مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 می‌شود که می‌تواند تصاویری از سوژه‌های نزدیک ثبت کند. دوربین سلفی نیز مانند سایر دستگاه‌های اقتصادی روز درون پانچ‌هول مرکزی قرار می‌گیرد و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد که برای مکالمه‌های تصویری و ثبت تصاویر در روز مناسب است.

مشخصات فنی اوپو A78 4G

علاوه‌بر‌این، Oppo A78 4G برای تامین شارژ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استاندارد با فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی SuperVOOC استفاده می‌کند و می‌تواند میزان شارژ دستگاه را ظرف مدت ۳۰ دقیقه از صفر به ۷۶ درصد برساند. از دیگر ویژگی‌های گوشی مذکور می‌توان به حسگر اثر انگشت با فناوری زیر صفحه‌نمایش و بلندگوهای دوگانه اشاره کرد؛ همچنین اوپو A78 4G به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری انحصاری کالر او اس ۱۳.۱ عرضه می‌شود.

گوشی اوپو A78 در دو رنگ‌بندی سبز و مشکی معرفی شد و قیمت آن برای نسخه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۲۳۶ دلار آمریکا خواهد بود؛ قیمت پیکربندی پایه این دستگاه هنوز اعلام نشده است، اما احتمال دارد زیر ۲۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

اخبار مرتبط: تصاویر گوشی تاشو اوپو فایند N3 منتشر شد