فناوری جدید Voice Engine کمپانی OpenAI می‌تواند تنها با یک فایل ویس ۱۵ ثانیه‌ای، تقلید صدا کاملا طبیعی انجام دهد.

شرکت OpenAI اعلام کرد که ابزار جدیدی به‌نام Voice Engine را توسعه داده است. این فناوری مشابه تقلید صدا است که می‌تواند به تجزیه و تحلیل ویس ۱۵ ثانیه‌ای، صدای او را تقلید کرده و محتوایی با صدای طبیعی که احساسات هم در آن وجود دارد تولید کند. از سال ۲۰۲۲ توسعه این فناوری برپایه API تبدیل متن به گفتار آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است. درحال حاضر، نسخه‌ای از این ابزار برای تقویت صدا در API تبدیل متن به گفتار در سرویس Read Aloud استفاده می‌شود که متن را برای کاربر می‌خواند.

درحال حاضر مجموعه‌ای از نمونه‌های عملکرد تقلید صدا با فناوری جدید در وبلاگ OpenAI قرار گرفته که شباهت بسیار زیادی به واقعیت داشته و واقعا کمی ترسناک است. توصیه می‌کنیم برای گوش کردن به نمونه‌ها از لینک بالا استفاده کنید و نمونه‌های واقعی ۱۵ ثانیه‌ای را ا فایل‌های تولید شده با هوش مصنوعی مقایسه کنید. OpenAI اعلام کرده که این فناوری می‌تواند برای کمک به خواندن، ترجمه زبان و کمک به افرادی که از مشکلات گفتاری رنج می‌برند استفاده شود. پیش از این هم این سرویس برای بیمار مبتلا هب مشکلات گفتاری در دانشگاه برون استفاده شده بود.

OpenAI

باوجود مزایای زیاد فناوری تقلید صدا، قطعا افرادی از این فناوری سواستفاده خواهند کرد تا با جعل هویت چه برای خندیدن و چه برای کلاهبرداری استفاده کنند که مشکل بزرگی محسوب می‌شود. بنابراین باید قبل از اینکه Voice Engine در دسترس عموم قرار بگیرد، باید مشکلات حریم خصوصی آن به‌صورت کامل رفع شود. OpenAI هم در این زمینه اعلام کرد که این فناوری خطرات زیاد و جدی دارد و می‌تواند به‌ویژه در انتخابات مورد سواستفاده قرار بگیرد.

بنابراین کمپانی آمریکایی می‌خواهد قبل از عرضه با شرکای آمریکایی و بین‌المللی از دولت، رسانه، سرگرمی، آموزش و موضوعات دیگر مشورت کند تا محصولی نهایی کمترین میزان ریسک را ایجاد کند. علاوه‌بر آن همه افرادی که در آزمایش برای ایجاد نمونه‌های اولیه شرکت کرده بودند با خط مشی استفاده از فناوری جدید OpenAI موافقت کردند که جعل هویت افراد دیگر را بدون اعلام و رضایت برای آنها ممنوع کرد. علاوه‌بر آن افراد باید مشخص کنند که از سرویس استفاد می‌کنند و مخاطب باید از این موضوع مطلع باشد.

اخبار مرتبط: