شرکت OpenAI پرچم‌دار هوش مصنوعی و از اولین توسعه‌دهندگان این حوزه است که حال آپدیت بزرگ ChatGPT را معرفی کرده که تغییراتی بزرگ به این هوش مصنوعی پرکاربرد می‌آورند.

شرکت OpenAI مرتبا در حال کار بر روی مدل‌های زبانی هوش مصنوعی بوده و تغییر و تحولات فراوانی به میان آورده است تا تجربه کاربران را بهتر کرده و درک هوش مصنوعی از خواسته‌های هر کاربر را بهبود ببخشد. در ماه می، این شرکت آپدیت بزرگ ChatGPT را معرفی کرد که در راستای آن، Voice Mode برای این ربات فعال می‌شود. به کمک این تکنولوژی، ChatGPT به یک هوش مصنوعی گویا تبدیل شده و تعامل با آن، حس گفتگو با انسانی واقعی را به کاربر می‌دهد! حال این آپدیت بزرگ برای بعضی از کاربران در دسترس قرار گرفته و به زودی، همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

در ماه می شرکت OpenAI اعلام کرد که قابلیت Advanced Voice Mode برای ChatGPT به کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت زنده، بدون هیچ تاخیر و دردسری با ChatGPT تعامل کنند و حس یک انسان واقعی را از آن بگیرند. صدای این هوش مصنوعی نیز توسط قدرت پردازشی‌اش خلق شده و اسکای نام دارد. اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش نیز بحث‌هایی پیش آمد که گفته می‌شد صدای اسکای، به بازیگر معروف، اسکارلت جوهانسون شباهت دارد. در نهایت وقتی این بازیکن به صورت قانونی قضیه را پیگیری کرد، OpenAI مجبور شد ماهیت صدا را به‌طور کامل عوض کند.

امروز OpenAI در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) عنوان کرد که آپدیت بزرگ ChatGPT را برای برخی از کاربرانی که به ChatGPT Plus دسترسی دارند عرضه کرده تا مراحل تست آن را آغاز کند. به‌زودی این قابلیت برای کاربران بیشتری در دسترس خواهد بود و امیدواریم تا اواخر پاییز سال‌جاری، در دسترس تمامی دارندگان ChatGPT Plus قرار بگیرد. قابلیت Advanced Voice Mode با صدای حال حاضر ChatGPT تفاوت‌هایی ویژه دارد و می‌تواند احساسات فرد را از صدایش حس و درک کند. بدین ترتیب، تعامل با آن بسیار طبیعی‌تر بوده و درک این هوش مصنوعی نیز بالا خواهد رفت.

حالت صوتی پیشرفته به ChatGPT Plus می آید

برخی گزارش‌ها حاکی از آنند که آپدیت GPT-4o مراحل تست طاقت فرسایی را از سر گذرانده و حدود 100 تیم از زبان‌های مختلف بر روی آن کار کردند تا درک و کیفیت بهتری داشته باشد و از طرف دیگر، جنبه‌های امنیتی و رعایت حریم شخصی کاربر نیز برجسته‌تر از پیش شود. قابلیت Advanced Voice Mode با چهار صدای پیش‌فرض که جونیپر، کاو، امبر و بریز نام دارند، عرضه می‌شود. در این لیست قرار بود اسکای نیز حضور داشته باشد که پس از مشکلات پیش آمده، این صدا به طور کلی حذف شد.

صداهای حال حاضر ChatGPT به هیچ شخص یا بازیگری تعلق ندارند و کاملاً رندوم توسط خود هوش مصنوعی پردازش می‌شوند. برای جلوگیری از کپی کردن و سواستفاده از این صداها، شرکت OpenAI اقدامات امنیتی زیادی برایشان لحاظ کرده و از این طریق، اطمینان یافته که نمی‌توان استفاده‌ای نادرست از تکنولوژی‌اش کرد. در طی مراسم رونمایی، شاهد قابلیت‌هایی چون به اشتراک گذاری ویدئو و صفحه نمایش بودیم که متاسفانه در نسخه آلفا که در حال حاضر در دسترس قرار دارد، یافت نمی‌شوند.

در ماه آگوست، OpenAI برنامه دارد که جزئیات بیشتری از لایه‌های امنیتی به کار رفته در آپدیت بزرگ ChatGPT به اشتراک بگذارد و محدودیت‌های احتمالی و آینده آن را نیز مورد بحث قرار دهد. اگر جزو کسانی باشید که برای شرکت در این آپدیت در نظر گرفته شده‌اید، باید اعلان‌های گوشی و ایمیل خود را چک کنید زیرا پیامی از سوی شرکت با مضمون چگونگی استفاده از قابلیت جدید دریافت خواهید کرد که دستورات لازم در آن ذکر شده است. پس اگر از کاربران ChatGPT Plus هستید، ایمیل و اعلان‌های خود را چک کنید، شاید نفر بعدی که انتخاب می‌شود، شما باشید!