شرکت بزرگ OpenAI اقدام به تصاحب استارتاپ Rockset کرد که یک شرکت تحلیلی داده هستند. هدف از این تصاحب، بهبود جابجایی و کسب اطلاعات در محصولات مختلف این کمپانی خواهد بود.

این اولین باری است که شرکت OpenAI اقدام به تصاحب یک استارتاپ کرده و تمامی نیروها و مهندسین آن، به همراه تکنولوژی‌شان را با خود ترکیب می‌کند. جزئیات دقیق تصاحب استارتاپ Rockset و این که این دو چگونه به توافق رسیده‌اند به صورت دقیق مشخص نشده است. تا به این لحظه، استارتاپ Rockset موفق به کسب سرمایه‌ای بالغ بر 105 میلیون دلار شده است.

یکی از رئسای OpenAI در راستای این تصاحب اعلام کرد: «تکنولوژی استارتاپ Rockset این اجازه را به شرکت‌ها می‌دهد که داده‌هایشان را به صورت اطلاعاتی قابل فهم درآورند. خوشحالیم که حال می‌توانیم از این تکنولوژی و مزایایی که به همراه دارد در OpenAI و محصولات آینده‌مان استفاده کنیم». به نظر می‌رسد این همکاری قرار است نتایجی درخشان برای OpenAI در بر داشته باشد و گره‌گشای یکی از مشکلات بزرگ در مسیرشان شود.

تصاحب استارتاپ Rockset

مدیر عامل استارتاپ Rockset در این راستا اعلام کرد: «به دنبال تصاحب استارتاپ Rockset به دست OpenAI، ما قرار است بخشی از این شرکت شویم و از تکنولوژی‌مان در محصولات این شرکت استفاده کنیم. ما به OpenAI کمک می‌کنیم مشکلاتی که در رابطه با داده‌ها در اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی دارند را به راحتی رفع نمایند».

شرکت‌هایی که در حال حاضر از تکنولوژی Rockset استفاده می‌کنند قرار نیست به طور ناگهانی این تغییر را تجربه کنند بلکه به صورت تدریجی، در نهایت خدمات به آنان ارائه نخواهد شد. به دنبال این تصاحب، برخی از نیروهای Rockset نیز به OpenAI منتقل شده و در آنجا مشغول به کار خواهند شد.