اگر از اپلیکیشن ChatGPT بر روی macOS استفاده می‌کنید، بهتر است همین الان آن را آپدیت نمایید. بر اساس گزارشی، آپدیت اپلیکیشن ChatGPT در سیستم عامل اپل، مشکلی مهم مربوط به امنیت و حریم خصوصی کاربران را رفع می‌کند.

به گفته یک مهندس داده، استفاده از اپلیکیشن ChatGPT بر روی macOS تا به امروز، کاربران را متوجه ریسکی بزرگ کرده است. این مهندس در شبکه اجتماعی Threads یافته‌های خود را به اشتراک گذاشت و بر اساس آن، متوجه شدیم که چت‌های انجام شده در اپلیکیشن، به صورت محلی بر روی خود دستگاه، آن هم فقط در قالب تکست ذخیره می‌کرده است! دسترسی به محل ذخیره این داده‌ها نیز بسیار ساده بوده و هر اپلیکیشن یا برنامه جاسوسی می‌تواند آن را بیابد! حتی انسان نیز به راحتی می‌تواند با کند و کاو در محل ذخیره، به این چت‌ها دسترسی داشته باشد.

ChatGPT

برخی از کاربران ادعای این مهندس را به تست گذاشته و در کمال تعجب، متوجه واقعی بودن ماجرا شدند. ظاهراً این اپلیکیشن قوانین امنیتی اپل مربوط به دسترسی به فایل‌های شخصی و حفظ حریم خصوصی کاربر را در نسخه‌های پیشین خود رعایت نکرده است. با رعایت نکردن این قوانین، دسترسی به داده‌های کاربر محدود نشده و به همین دلیل، این اپلیکیشن چت‌های مهم کاربر را تنها در قالب تکست ذخیره کرده است. با این حال، با آپدیت اپلیکیشن ChatGPT این مشکل دیگر مرتفع شده و اثری از آن به چشم نمی‌خورد.

جالب است بدانید که حتی آپدیت جدید نیز تمامی قوانین اپل مربوط به دسترسی به داده‌های کاربران را رعایت نمی‌کند اما مشکل ذخیره چت‌ها به شکلی کاملاً در دسترس و افزایش آسیب پذیری کاربر در این راستا، حل شده است. به همین دلیل به افرادی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت، اقدام به آپدیت آن کرده و تنها در این صورت از آن استفاده کنند.