رایگان شدن GPT STORE این امکان را دراختیار تمام کاربرانی که به‌ آن دسترسی دارند، قرار می‌دهد تا به ساخت نسخه‌های مختلف چت‌بات با پسوند GPT بپردازند.

طی ماه ژانویه شرکت OpenAI با راه‌‌اندازی فروشگاه GPT به کاربران اجازه داده بود تا در ازای پرداخت مبلغی با به اشتراک گذاشتن چت‌بات‌هایی که می‌سازند، در سود شرکت موردنظر سهیم شوند. این بازار امکان استفاده از چت‌بات‌های ساخته شده توسط دیگران را به کسانی که به فروشگاه دسترسی دارند می‌دهد و اکنون با رایگان شدن GPT STORE این امکان در دسترس عموم قرار گرفته است.

اما هر چت‌بات ساخته شده درواقع نسخه اختصاصی ChatGPT است که برای وظیفه خاصی طراحی می‌شود. به‌عنوان مثال یک مدرس ریاضی یا یک طراح و دیزاینر می‌تواند با ساخت چت‌بات به دیگران در زمینه تخصص موردنظرش آموزش دهد.

gpt store

گفتنی است در این بازار ربات‌های متنوع و بسیار زیادی وجود دارند که تعدادی از آن‌ها بیشتر از بقیه کاربرد داشته و در بین کاربران شهرت دارند. به‌عنوان مثال یکی از معروف‌ترین این بات‌ها Consensus نام دارد که وظیفه آن تحقیق در بین میلیون‌ها مقاله علمی و ارائه بهترین نتیجه ممکن به کاربران است. چت‌بات معروف دیگر Canva نام دارد که کارش تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی است.

اما برای ساخت چت‌بات تنها کافی است که وارد فروشگاه شده و در قسمت اکسپلور روی گزینه Create کلیک کنید. اکنون می‌توانید تمام دستورالعمل‌های لازم را در زمینه تخصص‌تان به بات آموزش دهید و سپس آن را در فروشگاه به اشتراک بگذارید تا افراد زیادی بتوانند از آن استفاده کنند.

بدیهی است که مزیت ساخت این چت‌بات‌ها و عرضه آن‌ها در فروشگاه این است که دغدغه بازاریابی تخصص‌ها و فنون را برای افراد از بین می‌برد. هرچند بعضی از این ربات‌ها ممکن است درحال حاضر ضعیف به‌نظر برسند اما در آینده این چت‌بات‌ها به‌تدریج جایگزین نیروی انسانی می‌شوند.

اخبار مرتبط: نسخه دسکتاپ ChatGPT برای macOS ارائه شد؛ اولین همکاری اپل و Open‌AI