فوریه، ماه مهمی برای گوشی‌های اندرویدی بوده است. درحالی که هنوز نیمی از ماه هم نگذشته، تا به اینجا شاهد عرضه دو گوشی پرچم‌دار اندرویدی بوده‌ایم. هفته گذشته، سامسونگ از گوشی‌های سری گلکسی S23 خود رونمایی کرد و به فاصله چند روز هم از گوشی OnePlus 11 رونمایی شد. گرچه مدتی هست که OnePlus 11 در بازار داخلی چین عرضه شده، اما بالاخره غول فناوری چینی پرچم‌دار 2023 خود را در بازار جهانی هم عرضه کرد. به نظر می‌رسد که تولید نسخه های پرو وان پلاس متوقف شده است.

این عرضه جهانی مهم‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. چراکه وان‌پلاس در عین حال تصمیم دارد دستگاهی را تولید کند که هیچ‌چیز از پرچم‌داران مدل حرفه‌ای برندهای دیگر کم ندارد. در مقاله اختصاصی که توسط خبرگزاری 9to5 Google منتشر شده، کمپانی وان‌پلاس تایید کرده است که گوشی به نام OnePlus 11 Pro وجود نخواهد داشت.

این کمپانی همچنین تأکید کرده است که این الگو حداقل در سال‌های آتی تکرار خواهد شد. بنابراین تا اعلام بعدی، قرار نیست شاهد مدل "پرو" از گوشی‌های برند وان‌پلاس باشیم. تصمیم جدید وان‌پلاس فاصله بین گوشی‌های هوشمند مدل پرو و معمولی را از میان برمی‌دارد. این در حالی است که تا پیش از سال 2022، این شرکت سالانه دو گوشی پرچم‌دار در مدل‌های معمولی و پرو عرضه می‌کرد که مدل پرو دارای اندازه بزرگ‌تر، کیفیت بهتر و قابلیت‌های بیشتر بود.

وان‌پلاس در سال گذشته با عرضه گوشی‌های OnePlus 10 Pro و OnePlus 10T، فاصله بین مدل‌های مختلفش را کمتر کرد، اما امسال تصمیم گرفته تا این فاصله را به صورت کامل حذف کند. در شرایطی که همه برندهای دیگر به دنبال تولید گوشی‌های "Pro" یا " Ultra" هستند، چنین تصمیمی از طرف وان‌پلاس واقعا جالب توجه است. OnePlus 11 از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد تا ثابت کند که برای پرچم‌دار واقعی بودن، نیازی به پسوند "Pro" ندارد.

خبر مرتبط: معرفی وان پلاس Ace 2 در چین