امروز نسل جدید وان پلاس Ace به صورت رسمی در چین معرفی شد. وان پلاس Ace 2 در حقیقت دستگاه نسبتا اقتصادی این شرکت است که سعی کرده تا حد ممکن از ویژگی دستگاه‌های پرچمدار استفاده کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی وان پلاس Ace 2 بپردازیم.

طراحی این دستگاه به صورت واضح ایده‌هایی از طراحی وان پلاس 11 گرفته و ممکن است که شما حتی نتوانید این دو دستگاه را از پشت تشخیص دهید. ماژول دوربین این دستگاه طراحی دایره‌ای شکل دارد و داخل برآمدگی دیگری قرار گرفته است. این برآمدگی همانند گوشی‌های سری اس 22 سامسونگ به صورت مستقیم به فریم متصل شده و ظاهری نسبتا یکپارچه دارد. داخل این ماژول دوربین، چهار دایره کوچک‌تر هم وجود دارد که 3 عدد از آن‌ها توسط دوربین پر شده است.

محافظت از قاب پشتی به وسیله گوریلا گلس 5 انجام می‌شود که مقاومت خوبی در برابر ضربات دارد. مثل وان پلاس 11، در این دستگاه هم شاهد بازگشت اسلایدر صدا به روی فریم هستیم. وان پلاس Ace 2 از یک صفحه نمایش 6.74 اینچی استفاده می‌کند که رزولوشن 2772 در 1240 یا همان 1.5K دارد. سقف روشنایی این صفحه نمایش 1450 نیت اعلام شده و پنل آن می‌توان 100 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش دهد.

صفحه نمایش وانن پلاس Ace 2

نرخ بروزرسانی صفحه نمایش در این دستگاه تطبیق پذیر است و می‌تواند تا 120 هرتز هم بالا برود. این دستگاه وزن 204 گرمی دارد و ضخامت آن 8.7 میلی‌متر است. در معرفی وان پلاس Ace 2 اعلام شد که این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به همراه 16 گیگابایت رم استفاده می‌کند. وان‌پلاس به کاربران اجازه می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی این دستگاه را تا 512 گیگابایت بالا ببرند که در دستگاه‌هایی با این قیمت معمولا دیده نمی‌شود.

وان‌پلاس روی سیستم خنک کننده این دستگاه هم تاکید زیادی کرد و اعلام کرد که این سیستم تفاوت زیادی با گوشی‌های دیگر دارد. سیستم خنک کننده این دستگاه مساحت 5177 میلی متر مربعی دارد و 2 سال طول کشیده تا وان‌پلاس به تکنولوژی آن دست یابد. همچنین اعلام شده که سیستم خنک کننده استفاده شده در وان‌پلاس Ace 2 دو برابر موثرتر از سیستم‌های مسی است و می‌تواند حین استفاده سنگین از دستگاه بسیار کارآمد باشد.

باتری وان پلاس Ace 2

وان‌پلاس در ساخت این دستگاه روی بازی‌های موبایل تمرکز زیادی داشته و برای پایدار کردن تجربه بازی از 12 آنتن روی آن استفاده کرده است. وان‌پلاس Ace 2 از یک باتری 5000 میلی آمپری استفاده می‌کند که می‌تواند با توان 100 وات شارژ شود. این دستگاه همچنین از دو اسپیکر با گواهی دالبی اتموس استفاده می‌کند در آن از بلوتوث نسخه 5.2 استفاده شده است.

وان پلاس Ace 2 با سیستم دوربین سه گانه معرفی شده که شامل سه دوربین واید، اولترا واید و ماکرو می‌شود. دوربین اصلی رزولوشن 50 مگاپیکسلی دارد و در آن از لرزشگیر اپتیکال استفاده شده است. دوربین اولترا‌واید هم از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده کرده و زاویه دید 120 درجه‌ای دارد. دوربین ماکرو هم رزولوشن 2 مگاپیکسلی دارد و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت. لازم به ذکر است که دوربین سلفی این دستگاه هم رزولوشن 16 مگاپیکسلی دارد.

وان پلاس Ace 2 در دو رنگ آبی و مشکی به بازار عرضه شده و هر دو رنگ با حافظه پایه 256 گیگابایتی به همراه 12 گیگابایت رم عرضه می‌شوند. قیمت این مدل حدود 412 دلار اعلام شده اما اگر حدود 100 دلار قیمت بالاتری بپردازید، می‌تواندی مدل 512 گیگابایتی را با رم 16 گیگابایتی تهیه کنید.

خبر مرتبط: انتشار تیزر رسمی گوشی OnePlus 11