مدتی بود که اخباری راجع به تبلت جدیدی از سوی شرکت وان پلاس به چشم می‌خورد و حال به طور رسمی شاهد معرفی شدن آن هستیم. معرفی وان پلاس پد پرو به صورت غیرمنتظره‌ای صورت گرفت و جزئیات شگفت‌انگیز آن، همه را مجذوب خود کرد.

این دستگاه نکات مثبت فراوانی دارد که به عنوان نقطه قوت می‌توانیم از آن یاد کنیم اما مهم‌ترین نکته آن، وجود تراشه Snapdragon 8 Gen 3 و در کمال تعجب، قیمتی بسیار ارزان و رقابتی است. معمولاً دستگاه‌هایی که به این تراشه مجهز هستند جزو گران‌قیمت‌ها محسوب می‌شوند اما حال با معرفی وان پلاس پد پرو، متوجه شدیم که این مسئله قرار است به شدت تغییر کند.

صفحه نمایش تبلت وان پلاس دارای یک پنل 12.1 اینچی از جنس IPS LCD بوده و به قدر کافی بزرگ است که نیاز کاربر را رفع کند. از طرف دیگر، قابلیت تبدیل کردن آن به یک نوت بوک نیز وجود دارد. رزولوشن دستگاه 3K بوده و از نرخ تازه‌سازی 144 هرتز بهره می‌برد. ظاهراً شرکت وان پلاس مجبور شده از یک صفحه LCD استفاده کند تا هزینه‌ها را کاهش دهد اما حتی با این وجود نیز شاهد ضخامت 6.49 میلی‌متری و وزنی برابر با 584 گرم هستیم که برای چنین دستگاهی فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی وان پلاس پد پرو

علاوه بر معرفی وان پلاس پد پرو، این غول چینی از قلم Smart Stylus Pro نیز رونمایی کرد که به ادعای خودشان، نوشتن با آن حس و حال نوشتن با خودکاری واقعی روی کاغذ را خواهد داشت! با داشتن تراشه Snapdragon 8 Gen 3 تبلت شرکت وان پلاس تبدیل به قدرتمندترین تبلت حال حاضر بازار می‌شود اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای کوتاه این مسئله دستخوش تغییر شود. شرکت سامسونگ در حال توسعه گلکسی تب اس 10 پلاس است که ظاهراً از تراشه Dimensity 9300+ استفاده می‌کند و می‌تواند رقیبی جدی برای وان پلاس تلقی شود. از طرف دیگر، وان پلاس به دلیل فروش راحت‌تر در ایالات متحده، تصمیم گرفت از تراشه قدرتمند شرکت کوالکام بهره بگیرد.

متاسفانه در جریان معرفی وان پلاس پد پرو مشخص نشد که آیا این غول چینی در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد یا خیر اما ویژگی‌های جذاب و قیمت وسوسه‌کننده‌اش باعث شده‌اند کاربران جهانی نیز چشم به راه عرضه‌اش باشند. در کمال تعجب، نسخه پایه دستگاه که رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی دارد، تنها با قیمت 385 دلار در دسترس است! بهترین ورژن این دستگاه نیز از رم 16 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی بهره می‌برد که با قیمت 508.9 دلار عرضه خواهد شد. به طور قطع در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری نیز از این موضوع جذاب منتشر خواهد شد.