وان پلاس که‌ به‌عنوان تولیدکننده گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، به‌زودی از اولین تبلتش به‌نام OnePlus Pad Pro رونمایی خواهد کرد.

وان پلاس از اولین تبلت قدرتمندش به‌نام «OnePlus Pad Pro» رونمایی کرد. این شرکت چینی با انتشار اولین تیزر این محصول، وعده‌‌‌ ارائه قوی‌ترین تبلت اندرویدی را به کاربران داده است. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی این تبلت وجود ندارد. اما باتوجه به ادعای وان پلاس، انتظارمی‌رود OnePlus Pad Pro از جدیدترین و قدرتمندترین سخت‌افزار موجود بهره ببرد. پیش‌تر، تبلت معمولی وان پلاس با قیمت مناسبی به بازار عرضه شده بود و به‌نظرمی‌رسد مدل جدید هم از نظر قیمت، استراتژی مشابهی را دنبال کند. جزئیات بیشتر در مورد قابلیت‌ها، تاریخ عرضه و قیمت نهایی OnePlus Pad Pro، به‌زودی و با رونمایی رسمی این محصول از سوی وان پلاس مشخص خواهد شد.

این شرکت چینی به‌تازگی پوستری را در ویبو منتشر کرده است که حاکی از معرفی قریب‌الوقوع اولین تبلت آن‌ها برای بازار چین دارد. محصول مذکور که احتمالاً با نام OnePlus Pad Pro شناخته می‌شود، ممکن است در بازار ایالات متحده با برندینگ OnePlus Pad 2 عرضه شود. ظاهرا وان‌پلاس Pad Pro از تراشه‌ قدرتمند اسنپدراگون 8 Gen 3 یا Dimensity 9300+ بهره خواهد برد. این تبلت با درنظرگرفتن تبلت OnePlus Pad که هم‌اکنون در آمریکا به‌فروش می‌رسد، احتمالا برای جلوگیری از سردرگمی کاربران، با نام OnePlus Pad 2 در این کشور عرضه خواهد شد. با رونمایی از این تبلت، وان‌پلاس به‌جمع شرکت‌هایی می‌پیوندد که درحال توسعه‌ تبلت‌های اندرویدی مجهزبه تراشه‌های بالارده هستند و به دنبال تصاحب سهم بیشتری از این بازار هستند.

OnePlus Pad Pro

وان‌پلاس به‌تازگی تیزری برای تبلت جدیدش یعنی Pad Pro منتشر کرده که ادعا می‌کند قدرتمندترین تبلت اندرویدی است. این‌گفته احتمال استفاده از تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 را قوت می‌بخشد. بااین‌حال، نتایج برخی بنچمارک‌ها (نرم‌افزارهای سنجش عملکرد) درحال‌حاضر تراشه Dimensity 9300+ را به‌عنوان قوی‌ترین گزینه برای تبلت‌های اندرویدی معرفی می‌کنند. اگر وان‌پلاس می‌خواهد Pad Pro را با قیمت رقابتی به‌فروش برساند، شاید مجبور شود از جدیدترین تراشه پرچمدار شرکت رقیب، یعنی مدیاتک، استفاده کند. درنهایت، تا زمان معرفی رسمی Pad Pro نمی‌توان با اطمینان در مورد صحت ادعای مطرح‌شده و تراشه‌ی نهایی آن نظرداد. انتخاب وان‌‌پلاس درمورد سخت‌افزار و قیمت، نقش مهمی در موفقیت این تبلت در بازار تبلت‌های اندرویدی ایفا خواهد کرد.

تحلیلگران براین‌باورند که استفاده از تراشه اسنپدراگون نسل 3 در نسخه آمریکایی تبلت OnePlus Pad Pro می‌تواند به موفقیت بیشتر این محصول در بازار ایالات متحده کمک کند. آشنایی بیشتر کاربران آمریکایی با این تراشه (System-on-Chip) نسبت به رقیب می‌تواند عامل این موضوع باشد. بااین‌حال، برای طرفداران پرشور وان‌‌پلاس که قصد خرید تبلت جدید این شرکت را دارند، توصیه‌ منطقی صبر تا زمان معرفی رسمی OnePlus Pad Pro است. اما اگر تمایل به تعویق انداختن خرید تبلت ندارید، بد نیست نگاهی به محصول فعلی این کمپانی، یعنی OnePlus Pad، داشته باشید. تبلت OnePlus Pad هم‌اکنون با قیمت بسیار رقابتی ۳۹۹.۹۹ دلار روی آمازون به فروش می‌رسد و مشخصات سخت‌افزاری قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. این تبلت از تراشه‌ قدرتمند Dimensity 9000 کمپانی مدیاتک با 8 گیگابایت رم بهره می‌برد و نمایشگر بزرگ 11.61 اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز را داراست.