یک منبع آگاه خبری اعلام کرد گوشی‌های تاشو اوپو فایند N3 فلیپ و وان پلاس اوپن طی هفته‌‌های آینده به بازار عرضه خواهند شد.

همان‌طور که می‌دانید ۲۰۲۳ به‌عنوان سال گوشی‌های تاشو نامیده شد و بیشتر سازندگان تلاش کردند با استفاده از به‌روزترین فناوری دستگاهی تاشو را روانه بازار کنند که بتواند سهم بزرگی از بازار کسب کنند. برای مثال، سامسونگ نسل پنجم گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ را معرفی کرد یا کمپانی گوگل توانست پس از مدت‌ها انتظار اولین سری پیکسل فولد را روانه بازار کند. اما باید توجه داشته باشید که دستگاه‌های یادشده از قیمت بسیار بالایی برخوردارند و نسخه پایه آن‌ها ۱۷۹۹ دلار به‌فروش می‌رسند.

با‌این‌حال، برخی کمپانی‌های چینی با معرفی گوشی‌های تاشو با مشخصات سخت‌افزاری بهتر و قیمت بسیار پایین‌تر قصد دارد گوی رقابت را از دو غول فناوری بربایند. افشاگر مشهور توییتری، یوگش برار، اعلام کرد اوپو فایند N3 فلیپ اواخر ماه‌جاری وارد بازار داخلی چین می‌شود؛ همچنین گفت وان پلاس اوپن اواسط شهریورماه عرضه می‌شود، اما احتمالا تا لحظات آخر دست‌خوش تغییراتی در نمایشگر یا تراشه شود.

ظاهرا شکایت‌های نوکیا به‌دلیل نقض ثبت اختراع، اوپو را با مشکلاتی برای عرضه جهانی مواجه کرده و کمپانی سازنده تلاش می‌کند تا این موضوع را هرچه سریع‌تر برطرف کند. دادگاه‌ عالی هند نیز مطابق حکمی اوپو را ملزم به پرداخت جریمه نقدی به نوکیا کرد. همچنین وان پلاس و گوشی تاشو این شرکت درمعرض چنین خطری قرار دارد؛ برهمین‌اساس، احتمالا تغییرات زیادی در زمان عرضه نسبت‌به رندرهای منتشر شده شاهد خواهیم بود.

رندرهای اولیه اوپو فایند N3 فلیپ نشان می‌دهد که سیستم دوربین این نسخه مانند نسل‌های قبلی با همکاری کمپانی هاسل‌بلاد ساخته می‌شود. فایند N3 فلیپ شامل یک سنسور سوم است که در N2 شاهد آن نبودیم و شایعات تایید می‌کنند که سنسور مذکور تله‌فوتو خواهد بود.

تاریخ عرضه اوپو فایند N3 فلیپ و وان پلاس اوپن فاش شد

گوشی تاشدنی وان پلاس اوپن قرار بود در همین ماه جاری وارد بازار جهانی شود، اما به‌دلیل مشکلات یادشده و هم‌زمانی با معرفی سری آیفون ۱۵ این احتمال وجود دارد که عرضه آن به آبان‌ماه موکول شود تا در رقابت با غول کوپرتینویی قرار نگیرد.

براساس اطلاعات گیک‌بنچ ۵، گوشی تاشدنی اوپو فایند N3 فلیپ با شناسه PHT110 توانسته در تست چند هسته‌ای به امتیاز ۱۳۶۷ و در تست چند هسته‌ای به امتیاز ۴۱۶۸ برسد. تراشه این دستگاه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ خواهد بود که برای عملکرد روان به ۱۲ گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شود؛ همچنین فهرست مذکور نشان می‌دهد که این دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کابری کالر او اس ۱۳ روانه بازار می‌شود.

دربخش سیستم دوربین، یک ماژول سه‌گانه پشتیبانی می‌شود که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX890 با لرزش‌گیر اپتیکال، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی می‌شود؛ این تنظیمات با نسل گذشته تفاوت‌های گسترده‌ای دارد و می‌‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد.

اوپو فایند N3 از صفحه‌نمایش داخلی ۶.۸ اینچی LTPO امولد و نمایشگر خارجی ۳.۲۶ اینچی بهره می‌برد که درمقایسه با فایند N2 تفاوتی ندارد. ظرفیت باتری دستگاه مشخص نیست، اما شارژ سریع دستگاه به ۶۷ وات می‌رسد. افشاگر معروف یوتیوبی، مکس جامبور که سابقه خوبی در افشای اطلاعاتی از گوشی‌های چینی دارد تایید کرد گوشی‌های وان پلاس اوپن و اوپو فایند N3 فلیپ روز هفتم شهریور وارد بازار می‌شوند.

اخبار مرتبط:‌