در چند هفته اخیر، شایعات زیادی در رابطه با دستگاه‌های آینده وان‌پلاس منتشر شده است. همین موضوع، تشخیص این دستگاه‌ها را کمی سخت‌تر کرده زیرا نام برخی از این دستگاه‌ها تفاوت بسیار کمی دارد. دو شایعه هم در مورد وان پلاس نورد 3 منتشر شده بود که با یکدیگر کمی تناقض داشتند. در ماه ژانویه هم تصاویر دستگاهی با نام AIDA64 منتشر شد که احتمال می‌رود مربوط به مدل نورد 3 باشد. اما حالا مشخصات وان پلاس نورد CE 3 هم منتشر شده که نشان می‌دهد با زمان رونمایی آن فاصله زیادی نداریم.

به علاوه بر این موضوع، تصاویری هم از این دستگاه منتشر شده که شباهت طراحی آن به مدل‌های دیگر خانواده نورد را نشان می‌دهد. مشخصات وان پلاس نورد CE 3 مشخص کرد که این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.72 اینچی امولد استفاده می‌کند که رزولوشن FHD+ دارد. این صفحه نمایش دیگر از پنل ال سی دی استفاده نمی‌کند و نرخ بروزرسانی آن به 120 هرتز رسیده است. 

قبلا شایعه شد که این دستگاه از اسنپدراگون 695 استفاده می‌کند که کمی ناامید کننده به نظر می‌آید. اما حالا مشخص شده که وان پلاس برای این دستگاه، تراشه اسنپدراگون 782G را در نظر گرفته که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. این تراشه در دستگاه‌های کمی استفاده شده و برای مشاهده عملکرد آن، باید کمی بیشتر صبر کنیم. مشخصات وان پلاس نورد CE 3 همچنین نشان داد که این دستگاه قرار است از 8 یا 12 گیگابایت رم در کنار 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کند.

طراحی دوربین وان پلاس نورد CE 3

البته شایعه شده که سیستم دوربین این دستگاه در اعداد و رزولوشن کمی افت کرده است. دوربین اصلی این دستگاه حالا به جای سنسور 108 مگاپیکسلی، از سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که توسط شرکت سونی تولید شده است. در بخش پایین این دوربین هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید در کنار یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته است. 

در پایان هم اعلام شده که وان پلاس نورد CE 3 از یک باتری 5000 میلی ‌آمپری استفاده می‌کند که در مقایسه با میان‌رده‌های دیگر، عملکرد مناسبی دارد. باتری این دستگاه همچنین می‌تواند با توان 80 وات شارژ شود که زمان شارژ‌ کامل آن را به کمتر از 40 دقیقه می‌رساند.

اخبار مرتبط: تاریخ عرضه گوشی ریبرند شده وان پلاس نورد ۳