طبق‌گزارش‌ها، وان‌پلاس درحال‌کار بر روی فناوری جدیدی به نام Glacier Battery است تا از باتری‌های با ظرفیت فوق‌العاده بالا در گوشی‌های هوشمند آینده‌‌اش استفاده کند.

عرضه اخیر گوشی OnePlus Ace 3 Pro ثابت کرد که با استفاده از فناوری جدیدی که این شرکت پیش‌تر روی آن کار کرده است، می‌توان یک گوشی پرچمدار با بدنه‌ای نازک و درعین‌حال مجهزبه باتری‌ای حجیم (6100 میلی‌ آمپر ساعت) تولید کرد. به‌لطف موفقیت‌آمیز بودن این فناوری، حالا گزارش‌های جدید حاکی‌ازآن است که این شرکت چینی در حال توسعه‌ باتری‌ 7000 میلی‌‌آمپرساعتی برای گوشی‌های هوشمند آینده‌‌اش است. می‌توانیم انتظار داشته باشیم در آینده‌ای نزدیک، شاهد استفاده از باتری‌های حجیم به اندازه‌ تبلت در بسیاری از گوشی‌های هوشمند باشیم.

فناوری جدید باتری وان‌پلاس با نام Glacier Battery، که برای اولین‌بار در گوشی OnePlus Ace 3 Pro معرفی شد، به این شرکت امکان می‌دهد تا در گوشی‌های هوشمند آینده‌ از باتری‌های بسیار بزرگ‌تر استفاده کند. طبق‌گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌ اجتماعی چینی ویبو، وان‌پلاس درحال توسعه‌ باتری‌هایی با ظرفیت 7000 میلی‌‌آمپرساعت است. اما به‌نظرمی‌رسد که این باتری‌های حجیم، ابتدا در گوشی‌های میان‌رده‌ این شرکت مورد استفاده قرار بگیرند و سپس به پرچم‌داران گران‌قیمت‌تر راه پیدا کنند. این رویکرد محتاطانه به وان‌پلاس اجازه می‌دهد تا ابتدا فناوری جدید را در گوشی‌های ارزان‌تر آزمایش کند و از عملکرد موفق آن اطمینان حاصل کند.

رسانه مجتمع تجاری علاالدین

تکنولوژی جدید وان‌پلاس با نام «Glacier Battery» از ماده‌ای نوآورانه به نام «سیلیکون-کربن» با ظرفیت بالا بهره می‌برد. این ماده تراکم انرژی بسیار بیشتری (۲۳.۱ درصد بالاتر از باتری‌های گرافیتی) را به ارمغان می‌آورد که معادل 763 وات ساعت بر لیتر است. تراکم انرژی بالاتر، به معنی طول عمر مفید باتری در گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. باتوجه به‌اینکه نمی‌توانیم همیشه انتظار پیشرفت قابل‌توجه در مصرف انرژی پردازنده‌ها را داشته باشیم، نوآوری در بخش باتری هم اهمیت زیادی پیدا می‌کند. فناوری Glacier Battery نشان‌دهنده‌ تمرکز ضروری بر روی ارتقاء باتری‌هاست تا بتواند مکمل پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دیگر اجزای گوشی‌های هوشمند باشد.

یکی از مزایای اصلی استفاده از این ماده‌ سیلیکون-کربن با ظرفیت بالا، این‌است‌که شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس می‌توانند گوشی‌های پرچم‌دار با طراحی زیبا و ظریف (به دلیل نازک‌تر بودن) تولید کنند و درعین‌حال از باتری‌های بزرگ‌تری درون آن‌ها استفاده کند. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که اپل قصد دارد در آیفون 16 پرو مکس بعدی از باتری‌هایی با تراکم انرژی بالاتر استفاده کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت از تکنولوژی مشابه وان‌پلاس بهره خواهد برد یا خیر. شایعات فعلی اشاره‌ای به ضخامت گوشی‌های میان‌رده با باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی نمی‌کنند، اما اگر این افزایش ضخامت منطقی باشد، مطمئناً با آغوش باز از طرف کاربران استقبال خواهد شد.