بسیاری از شرکت‌های مطرح در زمینه گوشی، سعی دارند بهترین سخت‌افزارهای روز را در پرچم‌دارانشان بگنجانند و وضعیت نرم‌افزاری نیز برایشان اهمیت چندانی ندارد. با این حال، نرم‌افزار وان پلاس ایس 3 پرو قرار است تفاوتی بزرگ در این مسئله اعمال کند.

گوشی وان پلاس ایس 3 پرو در یک ویدئو با آیفون 15 پرو مکس مقایسه شده و به طرز واضحی شاهد روان‌تر بودن رابط کاربری آن و اجرای سریع‌تر و روان‌تر اپلیکیشن‌های مختلف هستیم. گوشی وان پلاس ایس 3 پرو با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 عرضه شده و دارای 24 گیگابایت رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 دارد. از نظر اعداد و ارقام، این اطلاعات بالاترین سخت‌افزار ممکن برای یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی در حال حاضر هستند که به راحتی توانایی شکست آیفون 15 پرو مکس را دارند. بر اساس ویدئویی که از سوی کاربر @TECHINFOSOCIALS منتشر شده، در مقایسه‌ای بین این دو گوشی، نرم‌افزار وان پلاس ایس 3 پرو پیروز میدان است و سرعت قابل توجهی از خود به نمایش می‌گذارد.

گوشی جدید شرکت وان پلاس، از رابط کاربری ColorOS 14 بهره برده و حال با معرفی رابط کاربری جدید، نشان می‌دهد که تعامل با اپلیکیشن‌های مختلف و باز و بسته کردن برنامه‌ها در این دستگاه، با سرعتی ویژه و کاملاً روان صورت می‌گیرد. آیفون 15 پرو مکس در مقایسه با این دستگاه کم آورده و قابلیت مینیمایز کردن اپلیکیشن‌های مختلف را به این شکل ندارد.

نرم افزار سیستم عامل iOS 18 در مقایسه با وان پلاس کم آورده و قابلیت‌های مختلف از قبیل مینیمایز کردن اپ‌های مختلف در آن، به سادگی وان پلاس نخواهد بود. به طور کلی، به نظر می‌رسد شرکت وان پلاس قصد دارد رابط کاربری کاربردی‌تری طراحی کند که باعث می‌شود کاربران به شکل‌های مختلف بتوانند با آن تعامل کنند.

از طرف دیگر، هیچکدام از کاربران آیفون 15 یا آیفون 15 پرو مکس در زمینه باز و بسته کردن برنامه‌ها به شکل‌های مختلف مشکلی نداشته و اعتراضی برای تغییر آن ندارند و اگر چنین نیازی داشته باشند، اپل به سادگی می‌تواند آن را به سیستم خود اضافه نماید. به هر حال، تا به این لحظه رابط کاربری وان پلاس عملکردی سریع‌تر و روان‌تر دارد.