وان‌پلاس 13، رقیب جدیدی در میدان نبرد گوشی‌های هوشمند، با دوربین قدرتمند، باتری ماندگار و طراحی چشم‌نواز، آماده است تا دنیای موبایل را تکان دهد.

براساس پیش‌بینی‌ها، شرکت وان‌پلاس قصد دارد در آبان‌ماه سال‌جاری، سری گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس Ace 5 را در بازار چین عرضه کند. باتوجه به این زمان‌بندی، انتظار می‌رود که گوشی پرچمدار وان‌پلاس 13 در مهرماه رونمایی شود و به عنوان یکی از اولین گوشی‌های هوشمند مجهزبه تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4 شناخته شود. امروز، یک منبع معتبر به نام دیجیتال چت استیشن در شبکه اجتماعی ویبو، اطلاعات جدیدی را در مورد دوربین اصلی، ظرفیت باتری و قابلیت‌های شارژ گوشی وان‌پلاس 13 منتشر کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط منبع معتبر DCS، گوشی هوشمند وان‌پلاس 13 به سنسور دوربین پیشرفته LYT-808 مجهز خواهد شد که از دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد. این سنسور مشابه با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مورد استفاده در نسل قبلی این سری، یعنی وان‌پلاس 12 است. علاوه‌براین، همانطورکه در گزارش‌های قبلی نیز به آن اشاره شده است، سیستم دوربین پشتی این گوشی شامل یک لنز اولترا واید 50 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو پریسکوپی 50 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری خواهد بود.

مشخصات-وان-پلاس

وان‌پلاس 13 شاهد بهبود قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل خواهد بود. برخلاف وان‌پلاس 12 که به باتری 5400 میلی‌آمپرساعتی مجهز بود، انتظار می‌رود وان‌پلاس 13 باتری با ظرفیت بالاتری داشته باشد. همچنین، این گوشی از فناوری شارژ سریع سیمی 100 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی خواهد کرد که مشابه با مدل قبلی است.

براساس گزارش‌ها، گوشی هوشمند وان‌پلاس 13 به موتور ارتعاشی O916T مجهز خواهد شد که پیش‌تر در مدل وان‌پلاس 12 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین، طبق اطلاعات قبلی، این گوشی به یک نمایشگر OLED 6.8 اینچی از نوع LTPO 8T مجهز خواهد بود که از طراحی خمیده در چهار طرف بهره می‌برد. این نمایشگر با رزولوشن 2K (1440 در 3168 پیکسل) و نرخ رفرش 120 هرتز، تجربه‌ای روان و باکیفیت را برای کاربر فراهم می‌کند.

علاوه‌براین، وان‌پلاس 13 به یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر مجهز شده است که امکان باز کردن قفل گوشی را به صورت سریع و ایمن فراهم می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این گوشی می‌توان به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با استاندارد IP68/69 اشاره کرد. انتظار می‌رود که وان‌پلاس 13 با سیستم‌عامل اندروید 14 همراه با رابط کاربری ColorOS 15 به بازار عرضه شود.

درحال‌حاضر، اطلاعات دقیقی در مورد عرضه جهانی این غول وان پلاس وجود ندارد. احتمالاً این گوشی به همراه وان‌پلاس 13R که به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز است، در دی‌ماه 1403 در بازارهای خارج از چین رونمایی شود.