شرکت وان پلاس قصد دارد علاوه‌بر اعمال تغییرات زیاد در طراحی و استفاده از سیستم دوربین مشابه اوپو فایند ایکس ۷ اولترا، وان پلاس ۱۳ را به اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ تبدیل کند.

چند ماه قبل شرکت وان پلاس از پرچمدار جدید خود به‌نام وان پلاس ۱۲ رونمایی کرد. این دستگاه با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و سیستم دوربین قدرتمند توانست توجه زیادی را به خود جلب کند و عملکرد موفقیت‌آمیزی در بازار داشت. اکنون و باوجود فاصله بیش از ۶ ماه تا معرفی جانشین این دستگاه یعنی وان پلاس ۱۳ گزارشی منتشر شده که قطعا هواداران وان پلاس را خوشحال می‌کند.

به گزارش افشاگر نام‌آشنا، Digital Chat Station گوشی وان پلاس ۱۳ با تغییر زیادی در بخش طراحی همراه می‌شود. درحقیقت اگر گوشی‌های وان پلاس ۱۲ و ۱۱ را کنار یکدیگر بگذارید، تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد. در طراحی جدید، دیگر دوربین‌ها در ماژول دایره‌ای شکل بالای پنل که به سمت چپ چسبیده‌اند قرار نمی‌گیرند و پنل پشتی با تغییرات اساسی همراه می‌شود. همچنین در نمونه اولیه وان پلاس ۱۳ از یک نمایشگر بزرگ با رزولوشن 2K استفاده شده و شایعه دیگری مبنی‌بر استفاده از حسگر اثر انگشت اولترا سونیک زیر نمایشگر شنیده می‌شود.

oneplus 13 دوربین

در ادامه این گزارش آمده که وان پلاس برای سیستم دوربین وان پلاس ۱۳ از اوپو فایند ایکس ۷ اولترا الگو برداری کرده است؛ بنابراین پرچمدار جدید وان پلاس به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی مجهز می‌شود که تجربه عکاسی را ارتقا می‌دهد. شاید یکی از مهم‌ترین نکات وان پلاس ۱۳ این باشد که عنوان اولین دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را کسب خواهد کرد. امسال شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو اولین گوشی‌هایی بودند که به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شدند، البته در عرضه جهانی گلکسی S24 اولترا اولین گزینه به‌حساب می‌آمد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که کوالکام در اکتبر ۲۰۲۴، مصادف با شهریور ماه ۱۴۰۳ از این تراشه رونمایی خواهد کرد و به‌نظر می‌رسد گوشی وان پلاس هم پس از آن به‌عنوان اولین گوشی مجهز به بهترین تراشه کوالکام راهی بازار خواهد شد. بااین حال باید در نظر داشت که هرساله گوشی‌های چینی با این تراشه چند ماه بعد راهی بازار جهانی شده و ممکن است وان پلاس ۱۳ هم سرنوشت مشابهی داشته باشد.

اخبار مرتبط: