کمپانی وان پلاس به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای اضافه کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی به‌ گوشی‌های وان پلاس 11 و 12 عرضه می‌کند.

در‌حالی‌که سری گلکسی اس 24 سامسونگ به‌خاطر ویژگی‌های هوش مصنوعی که داشت حسابی سروصدا کرد، وان پلاس در سکوت خبری ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را به گوشی‌هایش اضافه می‌کند. این شرکت قصد دارد این کار را از طریق ارائه یک به‌روز‌رسانی برای سیستم عامل ColorOS انجام دهد.

این به‌روزرسانی برای مدل‌های وان پلاس 11 و 12 منتشر شده است. برای نسخه وان پلاس 11، نرم افزار PHB110_14.0.0.403 (CN01) و برای وان پلاس 12، نرم افزار PJD110_14.0.0.405 (CN01) ارائه شده است.

اگرچه این به‌روزرسانی سه ویژگی هوش مصنوعی مولد را به محصولات این شرکت اضافه می‌کند اما همچنان گستردگی عملکرد هوش مصنوعی محصولات سامسونگ را نخواهند داشت.

این هوش مصنوعی توانایی خلاصه‌ کردن را دارد و می‌تواند خلاصه‌ای از تماس‌های تلفنی را به‌وسیله اطلاعات کلیدی مانند زمان، مکان و سایر جزئیات مرتبط برای شما تهیه کند.

ویژگی بعدی AIGC Remover نام دارد که یک ویرایشگر تصویر است و با استفاده از آن می‌توانید افراد یا اشیاء ناخواسته را از عکس‌های خود پاک کنید. مشابه این ویژگی ویرایش عکس با هوش مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ و گوگل پیکسل هم وجود دارد.

در نهایت، وان پلاس یک ویژگی Article Summarizer هم ارائه می‌کند که به‌شما این امکان را می‌دهد تا خلاصه‌ای سریع از مقالات را تنها با یک ضربه دریافت کنید.

علاوه بر هوش مصنوعی، این به‌روزرسانی امکان باز کردن قفل گوشی با اسکنر اثر انگشت و بدون روشن کردن صفحه نمایش را فراهم می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند موسیقی را روی نمایشگرشان به‌صورت دائمی کنترل کنند. در ضمن گزینه‌ای برای دسترسی به موارد ضبط شده صفحه نمایش در status bar یا یک پنجره جداگانه به‌ عملکرد‌های گوشی اضافه شده است.

به‌روزرسانی وان پلاس 12، ثبات و سازگاری شبکه‌های بلوتوث، NFC و WLAN را افزایش می‌دهد و همچنین مشکل سیگنال‌های شبکه در مکان‌هایی با شرایط مشابه مترو را نیز رفع می‌کند.

البته باید گفت که در‌حال حاضر این ویژگی‌های هوش مصنوعی فقط در نسخه چینی ColorOS موجود است. با این حال از آنجایی که ColorOS از لحاظ پایه‌ای شباهت به‌سیستم عامل OxygenOS که در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد دارد، احتمال می‌رود در آینده به‌روز‌رسانی برای مدل‌های وان پلاس 11 و 12 ارائه شود.

اخبار مرتبط: