امروز به لطف افشاگری به نام Digital Chat Station تاریخ عرضه وان‌پلاس 13، پرچم‌دار جدید این غول چینی آشکار شد.

برندهای مطرح چینی، کم کم برای عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود آماده می‌شوند. یکی از آنان، برند وان‌پلاس است که سه گوشی مختلف برای عرضه در بازار چین تا پایان سال جاری در نظر دارد. این سه گوشی شامل وان‎‌پلاس 13، وان‌پلاس ایس 5 و وان‌پلاس ایس 5 پرو بوده که هر کدام در نوع خود قدرتمند و توانا خواهند بود. بر اساس گزارشی که چندی پیش منتشر شد، سری ایس 5 برای عرضه در ماه نوامبر در نظر گرفته شده و قصد رقابت با سری K80 شیائومی را دارند. با این حال، مشخص نیست که تاریخ دقیق عرضه آن، کدام نیمه ماه نوامبر را در بر می‌گیرد. امروز Digital Chat Station افشاگر معروف، به جای سری ایس 5 تمرکز خود را بر روی تاریخ عرضه وان‌پلاس 13 گذاشت و موفق شد بازه زمانی انتشار آن را با مخاطبین در میان بگذارد.

بر طبق گزارش جدید، برند وان‌پلاس قصد دارد گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی وان‌پلاس 13 را قبل از 11 نوامبر (21 آبان) که فستیوالی معروف در کشور چین است، به بازار عرضه کند. بدین ترتیب، این دستگاه یا در اواخر ماه اکتبر یا نهایتاً اوایل ماه نوامبر به صورت رسمی معرفی و سپس قرار است در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.

علاوه بر تاریخ عرضه وان‌پلاس 13، اطلاعاتی نیز از مشخصات این گوشی موردانتظار به بیرون درج کرده است. بر اساس این اطلاعات، دستگاه مذکور صفحه نمایش 6.8 اینچی با پنل OLED LTPO به همراه کمی خمیدگی خواهد داشت. این صفحه نمایش رزولوشن 2K یا 3168x1440p را با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر آن، وان‌پلاس در زیر صفحه نمایش سنسور اثر انگشت اولتراسونیک با دقتی مثال‌زدنی تعبیه کرده است. می‌دانیم که این دستگاه، قرار است با رابط کاربری ColorOS 15 که بر پایه سیستم عامل اندروید 15 است، منتشر شود.

در قسمت جلوی وان‌پلاس 13، شاهد دوربینی 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی خواهیم بود. در پشت نیز دوربین 50 مگاپیکسلی با لنز Sony LYT-808 و قابلیت OIS به عنوان دوربین اصلی، دوربین 50 مگاپیکسلی دیگری به عنوان اولتراواید و یک دوربین 50 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم سه برابری اوپتیکال لحاظ شده است تا عکاسی و فیلم‌برداری با این گوشی، تبدیل به تجربه‌ای خاص و فراموش نشدنی شود.

وان‌پلاس برای غول پرچم‌دار خود از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 که نسل جدید تکنولوژی شرکت کوالکام است، استفاده می‌کند. این دستگاه قرار است حافظه رمی برابر با 24 گیگابایت و از نوع LPDDR5x، حافظه داخلی تا حداکثر 1 ترابایت و از نوع UFS 4.0، باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی، شارژر 100 واتی و 50 وات شارژ وایرلس داشته باشد. در نهایت، انتظار داریم شرکت وان‎‌پلاس دست به تغییراتی بزرگ در قسمت طراحی پشتی بزند و امسال از روند همیشگی خود فاصله‌ای واضح بگیرد. در زمینه مقاومت نیز گفته می‌شود پرچم‌دار جدید وان‌پلاس قرار است گواهی IP68 یا 69 را داشته باشد و به همین دلیل، مقاومتی مثال‌زدنی از خود در برابر آب و گرد و غبار به نمایش می‌گذارد.