بااعلام شرکت وان پلاس، پرچمدار جدید یعنی وان پلاس ۱۲ از قابلیت جدیدی به‌نام HyperRendering پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تمامی گیم‌ها با نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا شوند.

صنعت گیمینگ یکی از بزرگ‌ترین و پردرآمدترین صنایع سرگرمی جهان به‌شمار می‌رود. طی سال‌های اخیر محبوبیت این صنعت بالاتر رفته و تولید کنسول‌های بازی و تجهیزات سخت‌افزاری کامپیوتر نسبت به دهد قبل افزایش یافته است. این مسئله روی بازار گوشی‌های هوشمند هم تاثیر زیادی داشته و با پیشرفت تکنولوژی شرکت‌های سازنده گوشی به بهبود عملکرد دستگاه‌های خود در این زمینه توجه بیشتری داشته‌اند. شب گذشته شرکت وان پلاس گوشی وان پلاس ۱۲ را برای عرضه در بازار جهانی معرفی کرد، اما یک قابلیت جدید هم به آن اضافه شده که عملکرد دستگاه را در هنگام گیم ارتقا می‌دهد.

پرچمدار چینی جدید، وان پلاس ۱۲ از قابلیت جدیدی به نام HyperRendering پشتیبانی می‌کند که به‌لطف ان تمامی بازی‌ها با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند. درحقیقت این گوشی به موتور ترینیتی (Trinity Engine) مجهز شده که قابلیت HyperRendering را فراهم می‌کند. این فناوری به کاربران امکان اجرای تمامی بازی‌ها را با نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه فراهم می‌کند و حتی بازی‌هایی که روی ۶۰ فریم قفل شده‌اند هم ازآن بهره‌مند می‌شوند. موتور ترینیتی برای ارائه این ویژگی از تکنولوژی frame interpolation استفاده می‌کند که دهه ۷۰ میلادی معرفی شد. بااین حال نسخه وان پلاس ۱۲ بسیار پیشرفته‌تر است.

درحقیقت این فناوری فریم‌های مصنوعی را در میان فریم‌های اصلی قرار می‌دهد تا بتواند به نرخ بالاتر فریم بر ثانیه برسد. بنابراین فقط به روان‌تر شدن تصویر کمک کرده و برخی از فریم‌ها واقعی نیستند. یادآوری می‌شود که سری گلکسی S24 هفته گذشته معرفی شد و این سری هم به فناوری frame interpolation برای ساخت ویدیو اسلوموشن مجهز شده است. بااین حال در سری گلکسی S24 خبری از افزایش نرخ به‌روزرسانی تصویر به ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیست. البته برای بهره‌مندی از این سیستم، فشار زیادی به پردازنده گرافیکی (GPU) می‌آید، اما با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ این اتفاق ممکن شده است.

طی رویداد معرفی، شرکت چینی بر عملکرد وان پلاس ۱۲ در گیم تاکید زیادی داشت و آن را بهترین گزینه برای کاربرانی که دنبال عملکرد خیره‌کننده در آن هستند عنوان کرد. همچنین با پرچمداران دیگر بازار در زمینه گیم مقایسه شد که بازهم برتری این دستگاه را نشان می‌داد. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت وان پلاس، قیمت مقرون‌به صرفه گوشی‌های این شرکت در مقایسه با نمونه‌های مشابه است که این دستگاه هم با قیمت ۸۰۰ و ۹۰۰ دلار برای پیکربندی با حافظه‌های رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی راهی بازار جهانی می‌شود، درحالی که گلکسی S24 اولترا با تراشه مشابه و حافظه رم ۱۲ گیگابایت، ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد.

اخبار مرتبط: