طبق رندرهای جدید گوشی هوشمند وان پلاس ۱۲ انتظار می‌رود این دستگاه با مشخصات فنی بی‌نظیری مانند صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی و ۲۴ گیگابایت حافظه رم وارد بازار شود.

اوایل سال جاری میلادی شاهد معرفی وان پلاس ۱۱ بودیم که به‌عنوان پرچمداری با مشخصات سخت‌افزاری چشمگیر و قیمت رقابتی توانست سهمی از بازار گوشی‌های هوشمند را به‌دست بیاورد. براساس آمار، این گوشی پرچمدار اقتصادی با فروش بسیار خوبی در بازار هند و چین روبه‌رو شد و احتمالا به‌زودی شاهد معرفی نسل جدید آن یعنی وان پلاس ۱۲ با مشخصات فنی بهبودیافته خواهیم بود. سیاست‌های وان پلاس نشان می‌دهد این کمپانی نوظهور هر شش ماه یک‌بار اقدام به رونمایی از نسل‌های جدید می‌کند.

چندی پیش، افشاگر معروف و سرشناس توییتری بانام مستعار OnLeaks، با انتشار توییتی از رندرهای CAD گوشی پرچمدار اقتصادی وان پلاس ۱۲ رونمایی کرد که نشان می‌دهد این دستگاه از یک پانچ هول با ماژول سه‌گانه دوربین نسبتا بزرگ در پنل پشت بهره می‌برد. اکنون همین منبع خبری توییتری رندرهای جدیدتری منتشر کرد که نشان می‌دهد وان پلاس ۱۲ از طراحی بهتری برخوردار است و به چهار سنسور مجهز می‌شود. احتمالا این رندرها از الگو‌های پیش‌تولید الهام گرفته شده که با رندرهای قبلی تفاوت‌های بسیاری دارد.

طراحی بهبود یافته دوربین وان پلاس 12

ازنظر طراحی، سیستم دوربین وان پلاس ۱۲ با نسل فعلی تفاوت چندانی ندارد؛ همان‌طور که مشاهده می‌شود چهار سنسور با فاصله یکسان درون ماژول قرار گرفته و به‌جای واژه Hasselblad تنها حرف H نوشته شده که نشان از همکاری دو شرکت برای ساخت سنسورهای وان پلاس ۱۲ دارد. فلش LED بیرون از ماژول دایره‌ای دوبین، سمت چپ بالا پنل قرار می‌گیرد که نسبت‌به وان پلاس ۱۱ از ظرافت بیشتری بهره می‌برد. انتظار می‌رود وان پلاس ۱۲ به سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو مجهز شود تا عملکرد خوبی را در شرایط نوری مختلف با شفافیت و وضوح بسیار بالا ثبت کند.

علاوه‌بر تغییرات سیستم دوربین و طراحی آن، انتظار می‌رود وان پلاس ۱۲ از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی LTPO AMOLED با رزولوشن QHD و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ بهره خواهد برد که کیفیت بالای نمایشگر را تضمین می‌کند. همچنین، صفحه‌نمایش یک پانچ هول مرکزی خواهد داشت که سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دوربین سلفی درون آن قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین شاخصه‌های مشخصات فنی وان پلاس ۱۲ می‌توانیم به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اشاره کنیم که احتمالا سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود؛ برهمین‌اساس می‌توان گفت این گوشی حداقل تا اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی نمی‌شود. برای عملکرد روان و یکپارچه دستگاه از حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۴ و رابط کاربری OxygenOS 14 عرضه خواهد شد.

افزون‌براین، گزارش‌ها و افشاگری‌ها نشان می‌دهد وان پلاس ۱۲ برای تامین انرژی به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استاندارد متکی می‌شود و از شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی و بی‌سیم سریع ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که قادر است ظرف مدت‌زمان ۲۰ دقیقه از صفر به صد برسد. البته نسخه‌های ایالات متحده محدودیت شارژ ۸۰ واتی دارند و احتمالا شاهد چنین اتفاقی در وان پلاس ۱۲ نیز خواهیم بود. شایعات تایید می‌کنند که این پرچمدار اقتصادی آخرین ماه میلادی وارد بازار چین می‌شود و انتظار می‌رود در ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی برای ورود به بازار جهانی آماده شود. اکنون اطلاعاتی درباره قیمت وان پلاس ۱۲ وجود ندارد، اما طبق قیمت پایه نسل فعلی می‌توان گفت با قیمت ۶۹۹ دلار در ایالات متحده رونمایی خواهد شد.

اخبار مرتبط: