به‌نقل از یک افشاگر سرشناس هندی، گوشی هوشمند وان پلاس ۱۲ با ۱۶ گیگابایت حافظه رم به‌جای ۲۴ گیگابایت وارد بازار جهانی خواهد شد که نشان‌دهنده انحصار نسخه‌های قدرت‌مند در بازار داخلی چین است.

چندی‌پیش، گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ با مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده پیشرفته معرفی شد که بازتاب‌های گسترده‌ای را در خبرگزاری‌های داخلی و جهانی داشت؛ شاید یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین قابلیت‌های این دستگاه پشتیبانی از ۲۴ گیگابایت حافظه رم بود که آن را به دستگاهی رویایی برای کاربران حرفه‌‌ای و نیمه‌حرفه‌ای می‌کرد تا بتوانند به‌واسطه‌آن بهترین بازی‌های ویدئویی را بدون کوچک‌ترین مشکلی اجرا کنند. باوجوداین، تازه‌ترین افشاگری‌های نشان می‌دهد سازنده چینی قصد ندارد وان پلاس ۱۲ را با حافظه ۲۴ گیگابایتی در بازار جهانی عرضه کند.

همان‌طورکه می‌دانید، اوایل دسامبر سال 2023 میلادی گوشی هوشمند وان پلاس ۱۲ به‌صورت رسمی در چین عرضه شد که با مشخصات سخت‌ابزاری غیرقابل‌تصوری مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه ۲۴ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد؛ همچنین، این دستگاه از سیستم خنک‌کننده دوگانه بهره می‌برد که می‌تواند دمای دستگاه را تحت فشار پردازشی و گرافیکی ثابت نگه دارد. بااین‌حال، افشاگر هندی Ishan Agarwal، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر X اظهار کرد نسخه بین‌المللی یا جهانی وان پلاس ۱۲ با تغییراتی را در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همراه خواهد شد.

OnePlus 12

درحال‌حاضر، وان پلاس ۱۲ حداکثر با ۲۴ گیگابایت حافظه رم دردسترس کاربران قرار دارد که درمقایسه‌با نیازهای کاربران در سال 2023 و 2024 میلادی کمی بیشتر است، اما باتوجه‌به ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند احتمالا شاهد معرفی دستگاه‌های پرچمدار بیشتری با همین میزان حافظه رم باشیم. کارشناسان می‌گویند پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی بخشی حافظه رم و حافظه داخلی را اشغال می‌کند؛ برهمین‌اساس، سازندگان باید دستگاه‌هایشان همگام‌سازی کنند تا فشار پردازشی عملکرد دستگاه را مختل نکند.

باوجوداین، افشاگر هندی می‌گوید وان پلاس ۱۲ با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم وارد بازار جهانی می‌شود که عملکرد یکسانی با سایر پرچمداران اندرویدی موجود در بازار دارد؛ بنابراین پیشنهاد شد کاربرانی که می‌خواهند از بالاترین نسخه وان پلاس ۱۲ استفاده کنند باید به نسخه چینی دستگاه پیدا کنند که عموما از سایر زبان پشتیبانی نمی‌کند. سیاست وان پلاس در سال‌های گذشته به‌عنوان یک استاندارد برای کمپانی‌های چینی ثبت‌شده و بسیاری از آن تفاوت‌های سخت‌افزاری زیادی را بین نسخه جهانی و چینی قائل می‌شود.

علاوه‌براین، حافظه داخلی دستگاه حداکثر 512 گیگابایت می‌رسد که برای طیف وسیعی از کاربران از اهمیت بالایی برخوردار نخواهد بود، چراکه همین پیکربندی برای آن‌ها کافی خواهد بود؛ اما مسئله‌ای که بسیاری از کارشناسان و منتقدان را به‌واکنش وادار می‌کند آن است که کمپانی‌های چینی تفاوت‌های بسیار زیادی برای بازار جهانی قائل می‌شود. این‌موضوع درصورتی‌ اتفاق می‌افتد که بازار جهانی به‌مراتب می‌تواند سودهای زیادتری برای آن‌ها داشته باشد. ازنظر نرم‌افزاری به‌نظر می‌رسد وان پلاس تغییراتی در سیستم‌عامل OxygenOS ایجاد می‌کند و برخی قابلیت‌ها کاربردی حذف می‌شوند.

اخبار مرتبط: