با استفاده از رابط کاربری One UI 7، می‌توانید آیکون‌ها، ویجت‌ها و سایر عناصر موجود در صفحه اصلی گوشی خود را به دلخواه سازماندهی کنید و ظاهری منظم‌تر به آن ببخشید.

تصویر جدیدی منتشر شده که ادعا می‌شود بخشی از به‌روزرسانی آینده‌ One UI 7.0 را نشان می‌دهد. این تصویر تغییرات جالبی در رابط کاربری را فاش می‌کند که سامسونگ ممکن است در نسخه بعدی سیستم‌عاملش اعمال کند. به‌نظرمی‌رسد این تغییرات تا حدی الهام‌گرفته از iOS هستند. همانطورکه احتمالا شنیده‌اید، شایعات می‌گویند One UI 7.0 بیشتر از یک به‌روزرسانی ساده خواهد بود و تغییرات گسترده‌ای در انیمیشن‌ها و طراحی آیکون‌های برنامه‌های سامسونگ ایجاد خواهد کرد.

تصاویر قبلی که منتشر شده بود، ظاهری احتمالی آیکون‌های دوربین و گالری و همچنین رابط کاربری دوربین را نشان می‌داد. حالا، تصویر جدیدی که توسط کاربران منتشر شده، پنل تنظیمات جدیدی با نام "سبک آیکون و ویجت" را نشان می‌دهد که دو گزینه اصلی به نام‌های Classic و Bold دارد. در ادامه می‌توانید این تصویر را ببینید.

آیکون One UI 7
آیکون One UI 7
آیکون One UI 7

با وجود نام «کلاسیک»، هر دو سبک جدید هستند. حالت کلاسیک برچسب‌های آیکون برنامه‌ها را حفظ می‌کند اما برچسب‌هایی برای ویجت‌های صفحه اصلی اضافه می‌کند که شبیه به iOS است. در نسخه فعلی One UI (6.1.1)، ویجت‌های صفحه اصلی برچسب ندارند، حتی اگر میانبرهای برنامه داشته باشند. بااین‌حال، قابل‎‌ذکراست که ماژول Home Up Good Lock به کاربران اجازه می‌دهد تا برچسب‌های آیکون برنامه‌ها را حذف کنند.

در مورد سبک Bold آیکون‌های برنامه‌ها روی صفحه اصلی بدون هیچ نوشته‌ای نمایش داده می‌شوند و تنها از طریق شکل ظاهری آن‌ها می‌توانید برنامه‌ها را تشخیص دهید. ویجت‌ها هم همانطور که در نسخه قبلی (One UI 6) نمایش داده می‌شدند، باقی می‌مانند.

اپلیکیشن دوربین One UI 7
اپلیکیشن دوربین One UI 7
اپلیکیشن دوربین One UI 7اپلیکیشن دوربین One UI 7

ممکن است گزینه‌های بیشتری از آنچه به‌نظرمی‌رسد وجود داشته باشد. در نگاه اول، این تصویر نشان می‌دهد که به‌روزرسانی آینده‌ One UI 7.0 به کاربران امکان حفظ سبک فعلی آیکون و ویجت را نخواهد داد. هیچ تنظیم قابل مشاهده‌ای برای حفظ برچسب‌های آیکون برنامه وجود ندارد و هیچ برچسبی زیر ویجت‌های صفحه اصلی وجود ندارد. بااین‌حال، ممکن است گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری در منوی‌های دیگر وجود داشته باشد یا برچسب‌ها را بتوان به صورت جداگانه تنظیم کرد. باید منتظر عرضه One UI 7.0 یا نشت اطلاعات بیشتر باشیم تا این موضوع مشخص شود.

سامسونگ درحال توسعه است و همه چیز می‌تواند در طول آزمایش بتا تغییر کند. اما با توجه به به‌روزرسانی سازماندهی صفحه اصلی با One UI 7 ، به‌نظرمی‌رسد سامسونگ قصد دارد تغییرات قابل‌توجهی را از طریق One UI 7.0 اعمال کند و ما مشتاقانه منتظر دیدن برنامه‌های بیشتر شرکت هستیم.