سامسونگ به‌تازگی به‌روزرسانی One UI 6 Watch را برای ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ خود منتشر کرد. این به‌روزرسانی شامل قابلیت جدیدی در One UI 6 Watch می‌شود که می‌تواند تجربه استفاده از ساعت شما را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد.

سامسونگ اخیراً از رابط کاربری جدید One UI 6 Watch برای ساعت‌های هوشمند سری گلکسی که از سیستم عامل Wear OS استفاده می‌کنند، رونمایی کرد. این به‌روزرسانی شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و کاربردی است که می‌تواند تجربه‌ کلی کاربران را به شکل قابل‌توجهی ارتقاء دهد. با نگاهی به لیست قابلیت‌های One UI 6 Watch، سه مورد از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بر بهبود عملکرد ساعت در استفاده‌ی روزمره تأثیر می‌گذارد، به شرح زیر است:

درحالی‌که به‌روزرسانی One UI 6 Watch شامل طیف وسیعی از قابلیت‌های جدید همچون هوش مصنوعی سامسونگ جهت ارائه توصیه‌های سلامت شخصی‌سازی‌شده، نمایش سطوح انرژی بدن، اسکرول روان‌تر و برنامه‌های تمرینی جدید است، اما اینجا بر سه مورد از این ویژگی‌ها تمرکز می‌کند که مستقیماً برتجربه‌ کاربری روزانه‌ شما تأثیرگذار خواهند بود.

حتماً می‌دانید که ساعت‌های هوشمند گلکسی همیشه از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) برخوردار بوده‌اند. اما مشکل این بود که این نمایشگر لمسی نبود. شما می‌توانستید المان‌های روی صفحه ساعت را ببینید، اما برای تعامل با آن‌ها، ابتدا باید صفحه را روشن می‌کردید (با ضربه زدن یا فشار دادن دکمه) و سپس برای رفتن به‌جزئیات یا برنامه‌ مربوط به هر آیتم، روی آن ضربه می‌زدید.

اما با رابط کاربری One UI 6 Watch، این مشکل برطرف شده است. حالا نمایشگر همیشه روشن لمسی است. یعنی می‌توانید مستقیماً روی هر عنصری از آن ضربه بزنید و ساعت شما را به صفحه‌ جزئیات آن بخش هدایت کند. بااین‌قابلیت، درطول روز دریک حرکت کلی صرفه‌جویی می‌کنید. شاید به‌نظر یک ضربه زدن صرفه‌جویی کمی به‌نظر برسد، اما درعمل، این‌قابلیت در طول روز می‌تواند تعداد زیادی از ضربه‌های اضافی را برای شما کم کند.

قابلیت جدید One UI 6 Watch

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی رابط کاربری جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی، بهبود قابلیت «حالت‌ها و روتین‌ها» (Modes & Routines) است. سامسونگ با به‌روزرسانی One UI 6 Watch، امکانات بیشتری را به این بخش اضافه کرده است. حالا می‌توانید حالت‌هایی را برای نمایشگر همیشه روشن (AoD)، مانند حالت؛ مزاحم نشوید (Do Not Disturb)، هشدار قطع اتصال، بلند کردن مچ برای روشن شدن صفحه، حالت صدا، چرخاندن لبه برای روشن شدن و لمس صفحه برای روشن شدن را تنظیم کنید.

قابلیت‌ مدیریت AoD از طریق «حالت‌ها و روتین‌ها» بسیار کاربردی است. مثلاً زمانی که ورزش می‌کنید (مثل دویدن یا پیاده‌روی) دوست دارید صفحه‌ ساعت همیشه روشن باشد تا بتوانید به‌راحتی و بدون نیاز به‌نگاه دقیق، زمان سپری‌شده، ضربان قلب یا کالری سوزانده شده را ببینید. اما درعین‌حال، تمایل ندارید AoD همیشه فعال باشد؛ چراکه باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود. با One UI 6 Watch می‌توانید حالت AoD را طوری تنظیم کنم که با شروع ورزش روشن شود و با پایان آن، به‌طورخودکار خاموش شود.

به‌همین ترتیب، می‌توانید بابه‌روزرسانی One UI 6 Watch، چندین حالت یا روتین مختلف برای نیازهای خاص خود ایجاد کنید. برای مثال، می‌توانید یک حالت خواب تنظیم کنید که در آن AoD به‌طورخودکار برای صرفه‌جویی در باتری خاموش شود یا یک حالت سینما که حالت بی‌صدا را فعال کند.

آخرین مورد از این سه ویژگی برجسته‌ One UI 6 Watch، حرکات دو-انگشتی است. بااین‌قابلیت می‌توانید با دوبار فشار دادن انگشت شست و اشاره روی صفحه‌نمایش، به‌سرعت اقداماتی را انجام دهید. برای مثال، می‌توانید به‌تماس ورودی پاسخ دهید، پخش موسیقی را کنترل کنید، درمیان نوتیفیکیشن‌ها اسکرول کنید، عکس بگیرید یا بدون نیاز به‌لمس صفحه، آلارم را قطع کنید.

این ویژگی زمانی که نمی‌توانید از دست دیگرتان استفاده کنید، بسیار کاربردی است. درحالی‌که رابط کاربری One UI 5 Watch نیز قابلیت مشابهی برای افراد دارای معلولیت یا مشکلات حرکتی ارائه می‌کرد، اما این‌قابلیت در One UI 6 Watch برای استفاده‌ همه‌ کاربران و انجام سریع کارها درنظر گرفته شده است. حرکات دو-انگشتی به‌صرفه‌جویی در زمان شما کمک می‌کند و این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده‌ همیشگی از هردو دست، از ساعت هوشمند گلکسی‌تان استفاده کنید.