سامسونگ نسخه پایدار رابط کاربری One UI 6 مبتنی براندروید ۱۴ را برای کاربران سری گلکسی اس ۲۱ در کشورهای اروپایی عرضه می‌کند.

با وجود این‌که چند سال از عرضه سری گلکسی اس ۲۱ می‌گذرد اما با توجه به عملکرد خوب این دستگاه در طولانی مدت، کاربران همچنان از انتخاب خود راضی هستند. سامسونگ برای اولین بار سری گلکسی اس ۲۱ را با رابط کاربری One UI 3.1 مبتنی بر اندروید ۱۱ عرضه کرد. بعد از مدتی این گوشی‌ها آپدیت دوم خود را دریافت کردند و در حال حاضر به‌روزرسانی One UI 6 مبتنی بر اندروید ۱۴ سومین آپدیت این دستگاه محسوب می‌شود.

براساس گزارش‌ها، به‌روزرسانی مذکور برای همه کاربران در دسترس نیست و تنها در کشورهای اروپایی و برای کاربران سری گلکسی اس ۲۱ آغاز شده است. اولین نسخه که این آپدیت را دریافت کرده گلکسی اس ۲۱ اولترا است و برای دو نسخه بعدی یعنی نسخه پایدار و پلاس نیز در حال توسعه است.

این به‌روزرسانی FWK2 نام دارد و طبق روند همیشگی با جدیدترین بسته امنیتی در آبان ماه ۲۰۲۳ ارائه شده است. براساس اطلاعات به‌دست آمده، آپدیت گلکسی اس ۲۱ اولترا با بسته‌ای با حجم ۲.۴ گیگابایت انجام می‌شود. در صورتی‌که این به‌روزرسانی مشکل خاصی مانند باگ نداشته باشد به‌تدریج برای کاربران بیشتری در مناطق مختلف منتشر می‌شود. از جایی‌که این آپدیت به سرعت در تمام دستگاه‌ها عرضه می‌شود، به نظر می‌رسد سامسونگ اطمینان دارد که بیشتر مشکلات آن را برطرف کرده است.

رابط کاربری One UI 6 برای سری گلکسی اس ۲۱

کاربران در صورت داشتن این گوشی می‌توانند به‌روزرسانی‌مذکور را از مسیر Settings > Software update > Check for software updates دریافت کنند. سامسونگ چهار آپدیت اصلی سیستم عامل را برای سری گلکسی اس ۲۱ در نظر گرفته است. اندروید ۱۴ سومین به‌روزرسانی است، بنابراین می‌توانید بعد از یکسال منتظر یک آپدیت دیگر با بسته‌های امنیتی جدید باشید.

رابط کاربری One UI 6 شامل ویژگی‌های جدیدی مانند تغییر شکل آیکون‌‍‌ها و سبک فونت است. علاوه براین، قسمت Quick Panel شامل بزرگ‌ترین تغییرات می‌شود و بسیاری از ویژگی‌های مهم و پرکاربرد دیگر مانند پنل تنظیمات سریع، صفحه قفل و پنل اعلان، یک برنامه ویرایشگر ویدیوی استودیو جدید و یک تنظیم جدید Auto Blocker برای بهبود امنیت گوشی در دسترس قرار می‌گیرند. با توجه به سرعت سامسونگ در انتشار به‌‍روزرسانی خود، باید دید در مرحله بعد کدام گوشی این آپدیت را دریافت خواهد کرد؟

خبر مرتبط: رابط کاربری One UI 6.0 برای سری گلکسی اس ۲۳ منتشر شد