پس از بررسی کدهای One UI 6.1 مشخص شد قابلیت جدیدی به آن اضافه شده و کاربر می‌تواند از دوربین گوشی به‌عنوان webcam تبلت یا تلویزیون هوشمند سامسونگ استفاده کند.

چند روز قبل شرکت سامسونگ در مراسم Galaxy Unpacked 2024 از سری گلکسی S24 رونمایی کرد. این سری با بهره‌مندی از رابط کاربری One UI 6.1 برپایه اندروید ۱۴ به هوش مصنوعی Galaxy AI مجهز شده است. همچنین قرار است با عرضه این آپدیت بقیه گوشی‌های سامسونگ هم هوش مصنوعی را دریافت کنند، البته بقیه گوشی‌ها از تمامی قابلیت‌ها پشتیبانی نخواهند کرد. البته این به‌روزرسانی به هوش مصنوعی خلاصه نشده و قابلیت‌های دیگری هم به گوشی‌ها اضافه خواهد کرد. اکنون گزارشی منتشر شده که یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این نسخه را نشان می‌دهد.

آئدیت  One UI 6.1

این گزارش توسط میشال رحمان، متخصص اندروید که پیش از این هم با بررسی کدهای اندروید قابلیت‌های جدید را قبل از عرضه رسمی کشف کرده بود منتشر شده است. براین اساس پس از نصب One UI 6.1 قابلیت جدیدی به گوشی‌ها اضافه می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد از دستگاه به‌عنوان دوربین webcam برای تبلت استفاده کند. برای استفاده از این قابلیت کاربران باید در تبلت خود به بخش تنظیمات درون برنامه دوربین مراجعه کرده و گلکسی S24 یا گوشی دیگری که این به‌روزرسانی مجهز شده را در بخش دستگاه‌های متصل پیدا کنید. همچنین هر ۲ دستگاه باید به یک دستگاه وای‌فای متصل شوند و قابلیت‌های بلوتوث و اشتراک‌گذاری دوربین (Camera Sharing) آنها فعال باشد.

باتوجه به دوربین سلفی شاید فکر کنید که این اقدام چندان ضروری نیست، اما درحقیقت دوربین اصلی گوشی کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دوربین سلفی تبلت داشته و این مسئله کیفیت تصویر و مکالمه را بالا می‌برد. قابلیت جدید استفاده از دوربین گوشی به‌عنوان webcam تبلت می‌تواند برای افرادی که به‌صورت مداوم از سرویس تماس تصویری استفاده می‌کنند بسیار مفید باشد. بااین حال تمامی موضوعات ذکر شده فقط در کدهای One UI 6.1 مشاهده شده و هنوز مشخص نیست این سیستم در واقعیت چه عملکردی خواهد داشت. همچنین کاربرانی که تلویزیون هوشمند سامسونگ دارند هم می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

اخبار مرتبط: