همانطور که می‌دانید، چندی پیش گوشی‌های گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 توسط سامسونگ عرضه و از همان روز اول، از رابط کاربری One UI 6.1.1 پشتیبانی می‌کردند. حال قصد داریم شما را با ویژگی‌های One UI 6.1.1 آشنا کنیم.

رابط کاربری جدید سامسونگ، چندین ویژگی جدید با خود همراه دارد که بیشتر بر روی هوش مصنوعی و عملکرد دوربین تمرکز دارند. این بروزرسانی در نهایت برای سایر دستگاه‌ها نیز قرار است عرضه شود. بدین ترتیب، اگر قصد ندارید یکی از دو گوشی تاشوی پرچم‌دار سامسونگ را خریداری کنید، خیالتان راحت باشد که برخی از امکانات این آپدیت را دریافت خواهید کرد. البته قابل ذکر است که گوشی‌تان باید یکی از پرچم‌دارهای اخیر سامسونگ باشد.

قابلیت‌های Galaxy AI

یکی از ویژگی‌های One UI 6.1.1 قابلیت زوم خودکار است که در گلکسی زد فلیپ 6 در دسترس بوده و کاربران نیز از آن استفاده می‌کنند. وجود این تکنولوژی چندی پیش توسط سامسونگ در فروم‌های کره‌ای توضیح داده شده بود و حال شاهد عرضه آن هستیم. خوشبختانه قابلیت زوم خودکار قرار است به همراه حالت Flex Camcorder برای گلکسی زد فلیپ 5 نیز عرضه شود و کاربران نسل قبل سامسونگ قادر خواهند بود از تکنولوژی جدید بهره ببرند.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید رابط کاربری جدید، امکان به اشتراک گذاشتن سریع یک ویدئوی اسلو موشن است که کار کاربران را بسیار راحت کرده و شما را از انتظار برای ذخیره کردن این ویدئوها خلاص می‌کند. ویژگی مذکور قرار است برای دستگاه‌های گلکسی زد فولد 5، گلکسی زد فلیپ 5، سری گلکسی اس 23 و سری گلکسی تب اس 9 نیز عرضه شود. برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی، از قبیل Portrait Studio، Live Effect و Sketch to Image نیز که در رابط کاربری جدید در دسترس کاربران قرار گرفته، قرار است برای دستگاه‌های گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد 4 و 5، سری‌های گلکسی اس 22، اس 23 و اس 24، گلکسی S23 FE و گلکسی تب اس 8 و اس 9 در دسترس قرار بگیرد.

فهرست قابلیت‌های One UI 6.1.1

یک ویژگی جذاب دیگر، Motion Clipper نام دارد که به کمک آن، می‌توانید از اشیا یا افرادی که در فیلم‌های مختلف وجود دارند، در لحظه گیف بسازید! این قابلیت نیز برای دستگاه‌های پرچم‌دار اخیر شرکت سامسونگ عرضه خواهد شد. قابلیت Raw Editor نیز که گزینه‌های متنوعی برای ویرایش تصاویر در دسترس کاربر قرار می‌دهد، قرار است برای اکثر دستگاه‌های پرچم‌دار سامسونگ به غیر از گلکسی S23 FE عرضه شود و امکانات ویرایشی زیادی به کاربران تقدیم و کارشان را در این زمینه راحت کند.

مشخص نیست که آپدیت One UI 6.1.1 چه زمانی برای دستگاه‌های دیگر سامسونگ عرضه خواهد شد اما می‌دانیم که گوشی‌های سری گلکسی اس 24، اس 23، اس 22، گلکسی زد فولد و زد فلیپ 4 و 5 و نیز تبلت‌های گلکسی تب اس 8 و اس 9 قرار است این بروزرسانی یا حداقل بخش‌هایی از آن را دریافت کنند. ممکن است رابط کاربری جدید، بر روی برخی دیگر از دستگاه‌های سامسونگ نیز عرضه شود اما تا به حال حرفی در این رابطه به میان نیامده و باید منتظر اعلام رسمی و همچنین عرضه این آپدیت از سوی شرکت سامسونگ بمانیم.