کاربران گوشی‌های گلکسی، ممکن است وعده سامسونگ را مبنی بر ارائه به‌روزرسانی One UI 5 در آبان ماه را به خاطر داشته باشند. اکنون سامسونگ به این وعده خود عمل کرده است و نسخه پایدار One UI 5 برای S22 ULTRA عرضه شده است.

طبق گزارش‌های به دست رسیده از کاربران ایتالیایی، برخی از کاربران توانسته‌اند به‌روزرسانی One UI 5 را برای S22 اولترا خود دریافت کنند. نسخه دریافت شده توسط کاربران دارای نام S908BXXU2BVJA است. همچنین این نسخه حجم 2854.03 مگابایتی دارد.

طبق گزارش‌های منتشر شده این آپدیت دارای آخرین patch های امنیتی اکتبر ۲۰۲۲ یا آبان ماه نیز هست. تغییراتی که در این نسخه از One UI حضور دارد، زیاد است. در ادامه به برخی از ویژگی‌های One UI 5 پرداخته‌ایم.

one-UI-5-in-samsung-galaxy-s22-ultra

ویژگی های One UI 5

  • آیکون‌های جدید
  • طراحی جدیدی اعلان‌ها و اعلان بخش تماس در بالای گوشی
  • قابلیت مدیریتی جدید برای سفارشی سازی دستگاه (قابلیت سفارشی سازی صفحه قفل، تصاویر زمینه و طراحی جدید ویجت‌ها )
  • بهینه سازی بهره‌وری (شامل بهبود در بخش مالتی تسکینگ، امکان استخراج و اسکن متن، بهینه سازی سامسونگ Dex، بهینه
  • سازی سامسونگ نوت و بهینه سازی دستگاه‌های متصل)
  • حالت چرخش بهینه شده
  • حالت جدید خواب
  • بهبود و بهینه سازی حریم خصوصی و امنیت

برای سایر کاربران گوشی‌های سری S22 نیز باید گفت که سامسونگ One UI 5 و اندروید ۱۳ را تا چند ساعت دیگر و از دوشنبه برای گوشی‌های خانواده گلکسی S22 عرضه می‌کند. البته این عرضه در اروپا خواهد بود. اما می‌توان به عرضه زود هنگام این نسخه پایدار در سایر مناطق نیز امیدوار بود.

طبق ادعای منابع خبری سامسونگ One UI 5 را برای گوشی‌های Z Flip4، Z Fold4 و گوشی‌های خانواده گلکسی S21؛ تا پایان سال میلادی ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد. از این رو کاربران این دستگاه‌ها به احتمال زیاد تا قبل از ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

علاوه بر منابع خبری به احتمال عرضه One UI 5 در گوشی‌های Z Fold3، Z Flip3 و Galaxy A53 نیز اشاره کرده‌اند. پیش‌تر نیز لیست دستگاه‌هایی که از One UI 5 پشتیبانی می‌کنند، منتشر شده بود که به تاریخ احتمالی عرضه One UI 5.0 اشاره می‌کرد.

نظر شما درباره ویژگی‌های نسخه پایدار One UI 5 برای S22 اولترا چیست؟ به نظر شما این ویژگی‌های تا چه میزان ارزش به‌روزرسانی به این نسخه را برای کاربران Galaxy S22 Ultra زیاد می‌کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.