سامسونگ در حال گسترش سیستم عامل جدید OneUI 5.0 به گوشی‌های سری Galaxy S21 است. این شرکت همچنین قول داده که گوشی‌های مدل قدیمی‌تر یعنی سری Galaxy S20 و دو گوشی سری Note 20 نیز رسما به زودی این آپدیت نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند. از این رو به زودی شاهد عرضه اندروید ۱۳ و One UI 5 برای سری S20 و نوت 20 سامسونگ هستیم.

دستگاه‌های اروپایی Galaxy S21، Galaxy S21+ و Galaxy S21Ultra هم‌اکنون در حال دریافت به‌روز‌رسانی One UI 5.0 هستند، اما انتظار می‌رود که به زودی طی هفته‌های آتی، این آپدیت نرم‌افزاری برای این گوشی‌ها در سایر مناطق جهان نیز در دسترس قرار بگیرد.

گوشی‌های Galaxy S20، Galaxy S20+ و Galaxy S20 Ultra در اروپا نیز همچنین در حال دریافت به‌روز‌رسانی One UI 5.0 هستند. شماره ساخت این به روزرسانی نرم‌افزاری برای مدل‌های 4G از این گوشی‌ها، G98xFXXUFGVJE است؛ در حالی که شماره ساخت این آپدیت برای مدل‌های 5G این دستگاه‌ها G988BXXUFGVJE است. با نصب سیستم عامل جدید One UI 5.0، این گوشی‌ها همچنین از بسته الحاقی (پچ) امنیتی سامسونگ که در مهر ماه منتشر شده بود نیز برخوردار خواهند شد.

آپدیت وان یو آی ۵ در سامسونگ گلکسی اس۲۰ اولترا

آپدیت نرم‌افزاری One UI 5 همچنین در حال گسترش به گوشی‌هایهای Galaxy Note 20 و Galaxy Note 20 Ultra هم هست. کاربران سوئیسی این گوشی‌ها گزارش داده‌اند که این به‌روزرسانی نرم افزاری با شماره ساخت N98xBXXU5GVJE عرضه شده و پچ امنیتی مهر ماه سامسونگ نیز همراه آن است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه گوشی‌هایی که به One UI 5.0 مجهز خواهند شد، باید قابلیت‌ها و پیش‌نیاز‌های این سیستم عامل جدید را بررسی کند. سامسونگ همچنین به تازگی فهرستی را تنظیم کرده که در آن نام دستگاه‌های سازگار با One UI 5.0 را ذکر می‌کند. اصولا اگر دستگاه شما پیش‌نیاز‌های سخت‌افزاری لازم را داشته باشد، در آینده نزدیک خواهید توانست از مزیت‌های جدیدترین سیستم عامل اندرویدی سامسونگ بهره‌مند شوید.

One UI 5.0 جدید‌ترین رابط کاربری اختصاصی سامسونگ است که مبتنی بر اندروید 13 طراحی شده. نظر شما درباره عرضه One UI 5 برای سری S20 و نوت 20 چیست؟ به نظر شما سامسونگ تا چند سال دیگر به انتشار آپدیت برای این دستگاه ها ادامه خواهد داد؟ نظرات خود را با ما به اشتارک بگذارید.

بررسی: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا را حتما بخوانید.