براساس آخرین گزارش‌ها، اپل می‌خواهد سال ۲۰۲۷ از اولین مک بوک پرو با نمایشگر اولد و قابلیت لمسی رونمایی کند و سپس از نسخه‌های مک بوک ایر با همین نمایشگر رونمایی خواهد کرد.

شرکت اپل قرار است بهار ۱۴۰۳ از ۲ مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی آیپد پرو با صفحه‌نمایش اولد رونمایی کند، اما اپل قصد دارد در آینده از فناوری اولد در محصولات بیشتری مانند نسخه‌های مختلف مک بهره ببرد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل سال ۲۰۲۷ از نسخه جدید مک بوک پرو با نمایشگر اولد و پشتیبانی از قابلیت صفحه لمسی رونمایی خواهد کرد.

در گزارش منتشر شده از افشاگر Tech_Reve@ در ایکس (توییتر) او به ۳ مسئله اشاره کرد. وی در ابتدا اعلام کرد مک بوک اولد با نمایشگر لمسی بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ معرفی و عرضه خواهد شد. سپس گفت قابلیت نمایشگر لمسی در ۲ نسخه مک بوک پرو ۱۴.۲ و ۱۶.۲ اینچی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از آن نمایشگر اولد لمسی در ۲ نسخه مک بوک ایر ۱۳.۶ و ۱۵.۳ اینچی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه اعلام کرد که این قابلیت از فناوری جدیدی بهره می‌برد که با ۲ نام متفاوت Y-OCTA در شرکت سامسونگ و Touch On Encapsulation (TOE) در شرکت LG معرفی شده است. برخلاف تکنولوژی قبلی که صفحه لمسی و نمایشگر اولد به‌صورت جداگانه تولید شده و سپس به یکدیگر متصل می‌شد، در این روش با تولید یکپارچه علاوه‌بر کاهش قطر پنل نمایشگر، هزینه تولید نیز کاهش می‌یابد.

مشخصات مک بوک پرو اولد

تاکنون اپل از تکنولوژی مینی LED برای ساخت نمایشگر محصولاتش بهره می‌برد. این پنل‌ها از نظر تولید رنگ و کنتراست، عملکرد بهتری نسبت به نمایشگرهای LCD دارند، اما فناوری اولد قطعا مزایا بیشتری نسبت به هر ۲ تکنولوژی دیگر دارد. همچنین اگر این گزارش واقعیت داشته باشد، نشان‌دهنده تغییر سیاست ابرشرکت آمریکایی است، زیرا پیش‌تر از تعبیه نمایشگرهای اولد در نسخه‌های مختلف مک بوک خودداری کرده بود.

علاوه‌بر آن باید تغییرات مختلفی را در رابط کاربری MacOS اعمال کند. درحقیقت برخی گزینه‌ها در این رابط کاربری بسیار کوچک هستند و نمی‌توان دقیقا روی آنها ضربه زد. بنابراین بی‌توجهی به این مسئله می‌تواند باعث نارضایتی کاربران شود. البته باید توجه داشت که این مطلب به‌صورت رسمی تایید نشده و فعلا در حد شایعه است، پس احتمال آن وجود دارد که اپل به استفاده از نمایشگرهای قبلی خود ادامه داده یا منتظر توسعه فناوری‌های جدید برای استفاده از آنها و جایگزینی پنل‌های قدیمی بماند.

اخبار مرتبط: