iPadOS یک سیستم‌عامل اختصاصی است که توسط اپل برای تبلت‌های iPad طراحی شده است. این سیستم عامل بر اساس سیستم‌عامل iOS (مورد استفاده در آیفون‌ها،) ساخته شده است. با این تفاوت که iPad OS برای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و سخت‌افزار قدرتمندتر iPad بهینه شده است. iPadOS دارای ویژگی‌های مختلفی است که انجام چندین کار مانند پیمایش و استفاده از Apple Pencil برای طراحی و یادداشت برداری را آسان‌تر می‌کند. برخی از ویژگی‌های کلیدی آپدیت iPadOS 17 عبارتند از: چیدمان صفحه اصلی بهتر، بهبود چندوظیفه‌ای با نمای تقسیم‌شده و موارد دیگر. اما طبق آخرین اخبار منتشر شده، احتمالا نسبت به سال گذشته، آی‌پدهای بیشتری پشتیبانی iPadOS 17 را از دست خواهند داد.

طبق گزارشی از iPhoneSoft، دارندگان اولین مدل‌های iPad Pro 9.7 و 12.9 اینچی نمی‌توانند از آپدیت iPadOS 17 استفاده کنند. اپل اغلب از ارائه به‌روز‌رسانی برای مدل‌های قدیمی تر پشتیبانی می کند، اما امسال قصد دارد پشتیبانی خود از دستگاه‌های قدیمی را متوقف کند. به گفته منبع ناشناس، مدل‌های نسل اول آی‌پد پرو، مجهز به تراشه A9X و آی‌پد نسل پنجم با تراشه A9، بر روی iPadOS 16 باقی خواهند ماند. این بدان معناست که iPadOS اکنون با iOS هماهنگ خواهد شد. در زمان انتشار iOS 16، اپل پشتیبانی از تراشه A9 را نیز قطع کرد و مدل‌های iPhone 6s را پشت سر گذاشت.

مدل‌های آیپد پرو 9.7 و 12.9 پشتیبانی خود را از دست خواهند داد

اپل هنگام معرفی ویژگی‌های جدید، پشتیبانی از مدل‌ها قدیمی‌تر را کنار می‌گذارد و آن‌ها را با نسخه‌های نسل قبل‌تر تنها ‌می‌گذارد. البته این خبر هنوز از سوی اپل رسما تایید نشده است و برای بررسی آن باید منتظر کنفرانس WWDC که خرداد ماه برگزار می‌شود، باشیم.

نظر شما درباره آپدیت iPadOS 17 چیست؟ آیا قطع پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی‌تر به نفع شرکت اپل خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراگ بگذارید.

اخبار مرتبط: دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی iOS 17 را دریافت نخواهند کرد