براساس تازه‌ترین گزارش‌ها از افشاگران توییتری گوشی تاشو وان پلاس اوپن به‌همراه برادر دوقلویش اوپو فایند N3 اواخر هفته‌جاری معرفی خواهد شد که با مشخصات فنی و زبان طراحی منحصربه‌فردش می‌تواند به‌ یکی از پرفروش‌ترین تاشدنی‌های بازار گوشی‌های تاشو تبدیل شود.

آخرین اخبار و شایعات از شبکه اجتماعی توییتر X نشان می‌دهد گوشی هوشمند تاشو وان پلاس اوپن روز پنج‌شنبه هفته‌جاری برای ورود به بازار جهانی معرفی خواهد شد. طی هفته‌های اخیر، گزارش زیادی درباره مشخصات فنی و زبان طراحی این دستگاه و برادر دوقلویش افشا شد که نشان می‌دهد هیچ‌گونه تفاوتی با یک‌دیگر ندارند و تنها دربخش نرم‌افزاری یک تفاوت جزئی مشاهده می‌شود که احتمالا برای پشتیبانی از اولویت‌های کاربران و افزایش میزان فروش این سیاست‌ اتخاذ شده است.

افشاگری‌ها از چندین منبع معتبر در توییتر می‌آیند که از سابقه خوبی در افشای مشخصات سخت‌افزاری و طراحی گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی دارند؛ همچنین، بیشتر خبرگزاری‌ها مقاله‌ها و اخبار روزانه از دستگاه‌های نسل جدید را براساس گزارش این افراد به‌نقل از منابع داخلی کمپانی‌های سازنده منتشر می‌کنند؛ بااین‌حال، امروز، گزارش جدید را برپایه افشاگری از Yogesh Brar می‌نویسیم که می‌گوید کمپانی چینی وان پلاس به‌صورت عمدی اطلاعات گسترده‌ای را از گوشی تاشدنی وان پلاس اوپن منتشر کرد تا ذهنیت کاربران را برای رویارویی با بهترین محصولش آماده کند و بازخوردی را پیش‌از مراسم رونمایی بگیرد.

وان پلاس اوپن

علاوه‌برآن، اطلاعات دقیق‌تری درباره مشخصات فنی وان پلاس اوپن ازسوی یوگش برابر منتشر شد که نشان می‌دهد این گوشی جدید برای محافظت از صفحه‌نمایشی با محافظ شیشه‌ای سرامیکی تحت‌عنوان Ceramic Shield Protection بهره می‌برد که استحکام و مقاومت شگفت‌انگیزی دربرابر خط‌وخش و ضربه‌ دارد؛ همچنین، این کمپانی برای تولید نمایشگر داخلی وان پلاس اوپن از پنلی به‌نام ProXDR استفاده کرده که با سطح روشنایی خودکار ۲۸۰۰ نیتی به‌عنوان روشن‌ترین نمایشگر درکنار شیائومی ۱۴ پرو معرفی شود. درباره نام صفحه‌نمایش یادشده، Yogesh Brar با لحنی طعنه‌آمیز عنوان کرد امیدواریم اپل این اسم‌گذاری عصبانی نشود و اقدامی برای شکایت علیه وان پلاس نکند.

سیستم دوربین شاید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید باشد که توسط کاربران به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ برهمین‌اساس، کمپانی وان پلاس و اوپو تلاش‌های فراوانی کردند تا بتوانند سیستم دوربین با مشخصات فنی مناسبی را عرضه کنند. اطلاعات ما می‌گوید هر دو گوشی تاشو وان پلاس اوپن و اوپو فایند N3 از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برند که شامل سنسور واید سونی LYT-T808 با لنز ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX581 و سنسور تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B ‌می‌شود. ازسوی‌دیگر، برای دوربین سلفی دو سنسور ۳۲ و ۲۰ مگاپیکسلی طراحی شده که می‌تواند تصاویر بسیار خوبی را در شرایط نوری مختلف به‌ثبت برساند.

افزون‌براین، سیستم دوربین اصلی می‌تواند از کیفیت 4K با نرخ تصویربرداری ۳۰ تا ۶۰ فریم برثانیه پشتیبانی کند؛ این میزان فریم ریت درحالت Dolby Vision HDR به ۳۰ فریم درحالت 4K محدود می‌شود. اما جالب‌ترین نکته آن است که سنسورهای سلفی خارجی و داخلی دستگاه از کیفیت 4K با نرخ ۳۰ برثانیه پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند مورد توجه بسیاری از کاربران علاقه‌مند به فیلم‌برداری و تصویربرداری قرار بگیرد، چراکه قابلیت‌ها و گزینه‌های زیادی را ارائه می‌کند.

مشخصات فنی  وان پلاس اوپن

طبق آنچه تاکنون شنیدیم، گوشی تاشدنی وان پلاس اوپن و اوپو فایند N3 از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت می‌گیرند که درکنار حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی می‌تواند عملکری فوق‌العاده روان و منسجم را دراختیار کاربران قرار دهد. ازطرف‌دیگر، زبان طراحی این گوشی‌ها بهبویافته و مهندسی‌ساز هستند ک با عبرت از تاشو‌های سامسونگ ساخته شده‌اند. مدیرعامل وان پلاس ادعا می‌کند این دستگاه باریک‌ترین تاشو جهان به‌شمار می‌رود و میزان فرورفتگی وسط نمایشگر که در سایر تاشوهای بازار بسیار مشهود و ملموس است، در این گوشی دیده نمی‌شود.

آخرین تیزر رسمی وان پلاس نشان داد دو گوشی اوپو فایند N3 و وان پلاس اوپن درتاریخ ۱۹ اکتبر مصادف با ۲۷ مهرماه یعنی روز پنج‌شنبه معرفی می‌شود؛ البته جزئیات نشان می‌دهد این دو دستگاه به‌صورت هم‌زمان معرفی نمی‌شود و با فاصله‌ای کوتاه رونمایی می‌شود تا کاربران به‌تماشای مراسم ترغیب شوند. بااینکه اطلاعاتی بیشتری برای انتشار وجود ندارد، اما اگر جزئیات بیشتری در ساعات آینده دردسترس قرار گرفت، حتما آن را به اطلاع شما می‌رسانیم.

اخبار مرتبط: