به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است دولت به‌مناسبت انتخابات 20 گیگابایت اینترنت رایگان مخصوص پیام‌رسان‌های داخلی به مردم عرضه کند.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به این که دولت به مردم 20 گیگابایت اینترنت رایگان هدیه می‌دهد گفت راه فعال‌سازی این بسته از طریق پیامکی که برای تمام مردم ارسال خواهد شد معرفی می‌شود. زارع‌پور گفت افرادی که تمایل به استفاده از این بسته داشته باشند می‌توانند با شماره‌گیری کددستوری که در محتوای پیامک دیده می‌شود نسبت به فعال‌سازی اقدام کرده و درطول انتخابات از شبکه‌های اجتماعی داخلی و تلوبیون به‌صورت رایگان استفاده کند.

اینترنت رایگان در ایران

زارع‌پور با بیان اینکه برای انتخابات بسته ویژه تبلیغاتی برای استفاده نامزدها درنظر گرفته شده افزود در این بسته‌ها کانال‌های مخصوص هواداران نامزدها که توسط ستاد انتخابات تعیین می‌شود و همچنین کانال‌های استانی برای پیگیری و رصد صحت و سقم مطالبی که منتشر می‌شوند، نشان آبی دریافت می‌کنند.

همچنین امیر محمدزاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درمورد شیوه فعال‌سازی 20 گیگابایت اینترنت رایگان توضیحات بیشتری ارائه داد و اعلام کرد که این بسته مناسب استفاده از پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا، گپ، آی گپ، سروش، ویراستی، تلوبیون و بله است. لاجوردی کددستوری فعال‌سازی این اینترنت را برای اپراتورهای مختلف به شرح زیر اعلام کرد:

کددستوری برای کاربران همراه اول و رایتل: #673*100*

کددستوری برای کاربران ایرانسل: #1*5*

گفتنی است که رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که فعال کردن این بسته مغایرتی با بسته‌های فعال دیگر ندارد.