شرکت نوبیا در حال آماده‌سازی برای عرضه نسخه جدید نوبیا Z60 اولترا در چین و همینطور بازار جهانی است. این نسخه از نظر سخت‌افزاری پیشرفته‌تر و قدرتمند از تر نسخه پایه خواهد بود.

گفته می‌شود که نسخه جدید نوبیا Z60 اولترا تراشه Snapdragon 8 Gen 3 را با نسخه‌ای پیشرفته‌تر که Leading Version نام دارد، جایگزین کرده است. جالب است بدانید که این نسخه، در واقع همان تراشه Snapdragon 8 Gen 3 است که اورکلاک شده و قدرت بیشتری نسبت به نسخه پایه به دست آورده است. معرفی این گوشی جدید، در تاریخ 23 جولای سال 2024 (2 مرداد) صورت گرفته و همزمان در چین و بازار جهانی عرضه خواهد شد. اسم دقیق این گوشی قدرتمند هنوز اعلام نشده اما بر طبق شایعات، قرار است نوبیا Z60s اولترا نام بگیرد.

تنها تغییر گوشی جدید نوبیا، همان تراشه‌اش بوده و انتظار نداریم که بخش‌های دیگر آن دستخوش تغییر شوند. بدین ترتیب، از همین لحظه می‌توانیم سایر جزئیات آن را حدس بزنیم. این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی OLED با رزولوشن 1.5K، حداکثر روشنایی 1500 نیت و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره می‌برد. احتمال می‌رود رم آن برابر با 24 گیگابایت و از نوع LPDDR5x و هاردش حداکثر یک ترابایت و از نوع UFS 4.0 باشد.

نوبیا Z60 اولترا

از نظر باتری، نسخه جدید نوبیا Z60 اولترا از یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع 80 واتی پشتیبانی می‌کند که هم شارژدهی مناسبی داشته و هم به شکلی نسبتاً سریع شارژ خواهد شد. از طرف دیگر، این دستگاه دارای گواهی IP68 خواهد بود که بدین معناست که مقاومت مناسبی در برابر گرد و غبار و آب از خود به نمایش می‌گذارد.

دوربین‌های گوشی بسیار قدرتمند نوبیا نیز در حد و اندازه مناسبی ظاهر خواهند شد. دوربین اصلی آن، 50 مگاپیکسلی بوده که در کنارش، شاهد حضور دوربینی 50 مگاپیکسلی و اولتراواید و یک دوربین 64 مگاپیکسلی پریسکوپی تله‌فوتو هستیم که قابلیت زوم 3.2 برابری را به کاربر می‌دهد. قابل ذکر است که هر سه این دوربین‌ها نیز از قابلیت OIS بهره می‌برند و عکاسی و فیلم‌برداری را برایتان بسیار لذت‌بخش خواهند کرد. در جلو نیز برای سلفی، شاهد حضور دوربینی 12 مگاپیکسلی در زیر صفحه نمایش خواهیم بود.