nubia Z50 Ultra گوشی گیمینگ دیگری از برند ZTE است. این گوشی که از یک دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش استفاده می‌کند، در قاب پشتی خود نیز دوربین‌های جذابی دارد. دوربین‌های اصلی nubia Z50 Ultra از لنزهایی با فاصله کانونی 35 و 85 میلی‌متر بهره می‌برند. نوبیا Z50 Ultra با دوربین سفارشی تولید شده، لنزهایی با این فاصله‌های کانونی در بین عکاسان حرفه‌ای محبوبیت زیادی دارند. 

این گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی، سرعت شارژ ۸۰ وات و البته قیمت جذاب ۳۹۹۹ یوآن (۵۸۰ دلار) برای نسخه پایه عرضه می‌شود.

نوبیا Z50 Ultra با دوربین سفارشی اصلی که از یک سنسور 64 مگاپیکسلی Sony IMX787 استفاده می‌کند که یک لنز با فاصله کانونی 35 میلی‌متر جلوی آن قرار گرفته است. این لنز جذاب که پیش از این در گوشی nubia Z50 مورد استفاده قرار گرفته بود، موفق شده تا راه خود را به پرچمداران سری اولترا هم باز کند.

ماژول ثانویه nubia Z50 Ultra یک دوربین پریسکوپ است که آن هم از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما یک لنز 85 میلی‌متری جلوی آن قرار داده شده. ماژول سوم نیز یک دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض با قابلیت فوکوس خودکار است.

دوربین سلفی nubia Z50 Ultra با نسل چهارم فناوری دوربین‌های زیر صفحه‌نمایش، به نام Neovision ساخته شده و سنسور 16 مگاپیکسلی این دوربین درست زیر نمایشگر گوشی قرار گرفته است.

طراحی دوربین Nubia Z50 Ultra

صفحه‌نمایش 6.8 اینچی این دستگاه از نوع امولد بوده و دارای رزولوشن 2480×1116 پیکسل است. نرخ رفرش آن هم به 120 هرتز می‌رسد. همچنین حاشیه‌‌های سیاه دور این نمایشگر بسیار نازک بوده و تنها 1.48 میلی‌متر ضخامت دارند.

مانند تمام گوشی‌های سری نوبیا Z، nubia Z50 Ultra هم یک اسلایدر فیزیکی دارد که می‌توان عملکردهای مختلفی را برای آن تعریف کرد. گرچه این دکمه اسلایدر به صورت پیش‌فرض برای بی‌صدا کردن گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما شما می‌توانید برای گرفتن عکس‌های فوری یا روشن کردن حالت گیمینگ نیز از آن استفاده کنید. دکمه‌های پاور و تنظیم‌ صدا نیز مانند مدل‌های قبلی در لبه سمت راست دستگاه قرار گرفته‌اند.

این گوشی با سیستم عامل MyOS 13 عرضه می‌شود که گفته شده هیچ باگی ندارد. اتصالات گوشی نیز شامل USB-C 3.1، بلوتوث 5.3 و راهبری سه کاناله است (nubia Z50 Ultra می‌تواند به صورت همزمان به L1، L2 و L5 متصل شود). 

این گوشی در نسخه‌های 8/256 گیگابایتی، 12/256 گیگاباتی و 12/512 گیگابایتی عرضه می‌شود. همچنین یک نسخه ویژه با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی هم از این دستگاه وجود دارد. کمپانی ZTE ادعا کرده که تراشه اسنپدراگون nubia Z50 Ultra با رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 همراه است. اما این نوع حافظه‌ها تنها منحصر به مدل‌های گران‌قیمت‌تر هستند.

شب پر ستاره نوبیا Z50 اولترا

نوبیا z50 اولترا در رنگ‌بندی‌های طوسی و مشکی عرضه خواهد شد. هردو این رنگ‌بندی‌ها نیز دارای یک نوار قرمز دور دوربین‌های اصلی و دکمه پاور هستند. البته یک رنگ‌بندی اختصاصی دیگر هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که نسخه "شب پر ستاره" نام دارد. این نسخه سفارشی با الهام از نقاشی معروف وینسنت ونگوگ طراحی شده است.

رنگ‌بندی "شب پر ستاره" تنها در نسخه 12/512 گیگابایت عرضه شده و قیمت آن 4999 یوآن است. عرضه این گوشی برای تاریخ 23 اسفند ماه برنامه‌ریزی شده است.  

خبر مرتبط: دوربین گوشی آنر مجیک ۵ پرو رکورد جدید گینس را ثبت کرد!